Usikker på kjønn

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Har nå vært på to Ul. En privat og OUL. På privat var de 90% sikker på at det var jente, på OUL var det 90% sikkert at det var gutt.
Med to ukers mellomrom...

Så da er det store spørsmålet, skal jeg satse på det ene eller det andre?
Hvilke farger skal jeg strikke i?
Feedback og erfaringer hadde vært fint :)

Last edited:
Det skal jo være enklere å se rett på gutt, så om de var så sikre på det på oul.... Men man vet jo aldri. [emoji4]

Oi. Jeg ville ikke tatt sjansen på at hverken det ene eller det andre var sikkert.
Vent litt og bestille ny ul time privat. Eller strikke i begge farger og selge eller gi bort det du ikke får bruk for etter fødselen [emoji4]

Hvitt, gult, rødt og grønt går jo til begge. Hva med den kjente Marius genser mønsteret? Den er både rød og blå.

Oi. Jeg ville ikke tatt sjansen på at hverken det ene eller det andre var sikkert.
Vent litt og bestille ny ul time privat. Eller strikke i begge farger og selge eller gi bort det du ikke får bruk for etter fødselen [emoji4]
Strikk i mintgrønt/sjøgrønn osv? Passer til begge kjønn :)

Hadde ikke stolt på noen av de. Ville tatt en ekstra ul om kjønn er viktig å finne ut :)
Får ikke tatt ny UL med det første da det ikke tilbys privat her i området, og jeg ikke egentlig tror jeg gidder å kjøre 3-4t hver vei for å sjekke kjønn...
Hadde vært gøy å vite, men det er jo ikke noe krise heller. Tror jeg... :D (litt satt ut)

Hoho da blir det en overraskelse da[emoji38] Så spennede!!![emoji7] ville strikket i kjønnsnøytrale farger jeg nå[emoji6]

Vi visste ikkje siste heller, mamma strikka to nydelige sett til oss på forhånd: Eine lysegrønt, det andre i natur. Brukte det som var strikka i natur som hentesett. Mamma hadde i tillegg kjøpt to sett med knapper, henholdsvis rosa og blå som vi hadde med på føden. På første besøket på sykehuset sydde ho i riktig farge (blå, iom det vart ein gut) :)

Hadde nok stolt på oul og at det er gutt :) det er flere som har fått vite jente på tidlig ul, som så har fått bekreftet gutt på oul:) det er veldig sjeldent at det er motsatt

Hadde nok stolt på oul og at det er gutt :) det er flere som har fått vite jente på tidlig ul, som så har fått bekreftet gutt på oul:) det er veldig sjeldent at det er motsatt
Hadde nok stolt mer på det om jordmora ikke sa at h*n lå med hendene forran skrittet når hun prøvde og se, og at navlestrengen var også var der...
Men begynner å venne meg til tanke på at det er gutt nå, bare tok noen timer :P

Så neste strikkeprosjekt blir i sennepsgult. Tenker det blir fint uansett :)

Min lå også og dekka seg til. De sa det er størst sjanse for gutt, men jeg tør ikke kjøpe noe annet enn kjønnsnøytralt.

Hadde nok stolt mer på det om jordmora ikke sa at h*n lå med hendene forran skrittet når hun prøvde og se, og at navlestrengen var også var der...
Men begynner å venne meg til tanke på at det er gutt nå, bare tok noen timer :p

Så neste strikkeprosjekt blir i sennepsgult. Tenker det blir fint uansett :)
Sennepsgult er nydelig - min gutt på 1,5 bruker det masse :) Spørs om eg ikkje skal be mamma om å strikke noko fint til overaskelsen i magen i den fargen :)

Min lå også og dekka seg til. De sa det er størst sjanse for gutt, men jeg tør ikke kjøpe noe annet enn kjønnsnøytralt.
"Problemet" er at det er så lite som er kjønnsnøytralt i butikkene, syns alt heller i den ene eller andre rettinnga. Og ene babybutikken her i byen er helt ekstrem, de hadde 1 hvit body, ellers var ALT rosa eller blått.

"Problemet" er at det er så lite som er kjønnsnøytralt i butikkene, syns alt heller i den ene eller andre rettinnga. Og ene babybutikken her i byen er helt ekstrem, de hadde 1 hvit body, ellers var ALT rosa eller blått.

Så kjedelig! Men i verstefall så kan man jo bruke blått på ei jente uten at det gjør noe. Det er litt verre med rosa kjole på gutt... :P

Back
Topp