usikker/hjelp meg vær så snill..

leirsjø-dronning

mamma til 3 i februar <3
var innom føden i går kveld pga noen kynnere som kunne lett tas for riier.. er i uke 27+2 idag og det ble tatt innvendig UL for å sjekke livmortappen osv. livmortappen var på 4cm. når vi var ferdige med dette så ble det utvendig UL. gynekologen sjekket hodet til mini og oppdaget struktur forskjell venstre bak på hjernen.. men jeg fikk ikke noe beskjed om hva som event er utfallet hos baby hvis dette ikke vokser likt nå senere. (han er tysk så han greide ikke helt og forklare så godt) fikk egentlig beskjed om å komme inn om 3 uker for ny UL og hvis det ikke endrer seg/vokser likt så ble det inn til riksen for å ta KS.

det jeg da lurer på er hva er det som kan skje med babyen om dette ikke blir likt med tiden?

håper på svar fra dere :)
mvh Therese
 
Hei på deg!

Jeg kan veldig godt forstå at du føler du trenger hjelp og råd akkurat nå! Det er så ubehagelig å få vite at det kanskje kan være noe som ikke er helt okay med babyen uten å få skikkelig svar......

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ringt opp til sykehuset igjen og snakket med de. Det er ikke rimelig at du skal gå tre uker og grue deg til neste ultralyd uten å ha fått skikkelig informasjon.
Be om en time til samtale så du kan få god informasjon om tydelig tilbakemelding om hva det egentlig var legen så på ultralyden. Skriv gjerne en liten lapp med spørsmål, så du er sikker på å få vite det du føler du trenger.

Det blir nemlig helt umulig for meg å svare deg skikkelig her uten å ha tilgang til journalen din.

Så finn frem telefonen og ring opp :)

Lykke til!

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.
 
Back
Topp