usigelig trøtt og utslitt

elisabov

Betatt av forumet
Mailykke <3
Er det flere som er det? 
Når jeg kommer hjem fra jobb orker jeg ikke stort annet enn å ligge på sofaen... Eller, jeg gjør litt, enten handler eller litt husarbeid, men så plutselig så er det helt stopp, og formen er elendig resten av kvelden... hodet og kroppen blir bare helt utslitt... 
Ganske slitsomt, burde ha fått gjort så mye husarbeid, og fått trent, men det er liksom ikke energi til det... Noen tips?
 
Jeg hadde det slik rundt uke 6-8, men nå har det begynt å slippe taket. Så lenge jeg får sovet nok går det bra, hvis ikke kjennes det ut som 'dagen-derpå' ;)
Sov nok, men ikke foooor mye, la noen ting bare ligge litt, vi dør ikke av noen ekstra hybelkaniner for en liten periode. (selv om det også kan være en stressfaktor) De gangene jeg har trent har jeg følt meg bedre rett etter, men så vært like slått ut igjen. Mener jeg leste et sted at kroppen er trøtt for å 'beskytte deg' mot å stresse for mye mens du er gravid. Er mye som skjer inni kroppen din, spesielt i starten. Håper det dabber av snart! :) Hvor langt på vei er du og hvor lenge har det vært slik? *sende over litt energistøv*
 
Er 12+4 på vei nå... har vært sånn ganske lenge, men så startet jeg i ny jobb samtidig som jeg ble gravid. Gikk fra å ha gått arbeidsledig i et halvt år til å starte i full jobb. Sliter også med at allergien slår meg mer ut nå etter at jeg ble gravid.
Heldigvis klarer jeg meg på jobb, har kun vært borte noen dager. Mulig jeg tar ut alt på jobb og kroppen vil hvile mens jeg er hjemme? Spiser mindre etter at jeg ble gravid også (ikke at det gjør noe, har noen kilo å ta av) så jeg begynner å lure på om det er noe jeg trenger? Tenkte å prøve multivitamin med jern... Gleder meg til jeg skal trene hos fysio til onsdagen... kanskje jeg får litt mer energi da...
 


elisabov skrev:
Er 12+4 på vei nå... har vært sånn ganske lenge, men så startet jeg i ny jobb samtidig som jeg ble gravid. Gikk fra å ha gått arbeidsledig i et halvt år til å starte i full jobb. Sliter også med at allergien slår meg mer ut nå etter at jeg ble gravid.
Heldigvis klarer jeg meg på jobb, har kun vært borte noen dager. Mulig jeg tar ut alt på jobb og kroppen vil hvile mens jeg er hjemme? Spiser mindre etter at jeg ble gravid også (ikke at det gjør noe, har noen kilo å ta av) så jeg begynner å lure på om det er noe jeg trenger? Tenkte å prøve multivitamin med jern... Gleder meg til jeg skal trene hos fysio til onsdagen... kanskje jeg får litt mer energi da...


Ny jobb blir iallefall jeg ekstra sliten av selv om jeg ikke har vært gravid da jeg har byttet jobb. Nye mennesker å forholde seg til, nye rutiner, nye oppgaver, nye måter å gjøre ting på osv, i tillegg ønsker man å gjøre et godt førsteinntrykk. Så det + gravid kan jeg tenke meg slår en ut ganske godt, ja.. ;) Det kan jo også gjøre utslag på allergien fordi kroppen ikke har nok overskudd til å 'fighte' like mye som til vanlig. Hva med å ta en prat med lege/jm ang evt vitaminmangel? Kanskje få tatt en blodprøve for å sjekke ut litt? Kan som du sier også være at kroppen vil ha noen ekstra vitaminer/jern osv. Masse god bedring og la kroppen få lov til å hvile :) *klem*
 
Ja.. om det ikke går over etterhvert, så tror jeg at jeg bør prate med lege/jordmor... kan jo ikke ha det sånn som dette resten av svangerskapet, da blir iallefall jeg gal, og tror samboern min blir gal også (jeg sender jo han rundt i huset med vaskefilla når jeg ikke makter sjøl :P)
Men får gi multivitamin en sjanse først... 
 
Jeg husker jeg var veldig trett med nr tre, men denne gangen går det mye bedre. Eneste er at jeg blir fort trett om kveldene, så blir tidlig i seng på meg. 
 
Tenke bare om du har jernmangel kan det også gjøre det sliten, så greit å sjekke det ut før det går for lang tid :) Håper det kommer seg snart! Takk til snille menn som hjelper oss :)
 


Phibonacci skrev:
Tenke bare om du har jernmangel kan det også gjøre det sliten, så greit å sjekke det ut før det går for lang tid :) Håper det kommer seg snart! Takk til snille menn som hjelper oss :)


JA!! Min snille sambo gjør jo hva han kan for at jeg skal ha det bra!!! 
 
dere sier noe. Jeg klarer å holde det gående til vesla er i seng og middagen er spist, men så kollapser jeg på sofaen og prøver å unngå å sovne for tidlig mens mannen rydder opp <3>
 


Dragemammaen skrev:
dere sier noe. Jeg klarer å holde det gående til vesla er i seng og middagen er spist, men så kollapser jeg på sofaen og prøver å unngå å sovne for tidlig mens mannen rydder opp <3>


Godt å høre at det er flere som kollapser på kvelden!
 


Dragemammaen skrev:
dere sier noe. Jeg klarer å holde det gående til vesla er i seng og middagen er spist, men så kollapser jeg på sofaen og prøver å unngå å sovne for tidlig mens mannen rydder opp <3>


Litt godt å høre at det er flere enn meg som har energinivå som er lavt! Håper det gir seg for begge snart!!
 
Trøtt hele døgnet her også, kunne sovnet stående:p



 


2gutter1nurk skrev:
Trøtt hele døgnet her også, kunne sovnet stående:p






Uff ja, håper det ikke er sånn så veldig lenge:) fra sist mener jeg å huske at det gikk veldig opp og ned gjennom hele svangerskapet.
 
Sliten.no eller noe sånt...vet ikke om jeg er så trøtt (sover mer enn vanlig)..men er masse sliten og det kommer veldig i bølgedaler...har noen dager hvor jeg nesten ikke orker å stå eller sitte....

Men satser på at det snart kommer til å hjelpe,når jeg kommer over 12 uker :)
 
Back
Topp