Usa

Hulda

Forelsket i forumet
Hadde dere dratt til USA i 3 uker i neste uke ? ( er da i uke 22-25....Er litt skeptisk om fly- og bilturen til orlando, naples og miami blir for heftig for meg og babyen. Har forsåvidt ingen gravidplager foreløpig...
 
Hadde dere dratt til USA i 3 uker i neste uke ? ( er da i uke 22-25....Er litt skeptisk om fly- og bilturen til orlando, naples og miami blir for heftig for meg og babyen. Har forsåvidt ingen gravidplager foreløpig...

Ja .. hvis formen er fin kanskje:). Har du stor mage? Hvor i usa? Hvordan ferie? :)
 
Hmmm! Vanskelig den der!

Flyturen går kjempe fint om du bruker støttestrømper og passer på å drikke mye og gå en del underveis.
Resten av ferien tenker jeg også bør gå kjempe fint:)

Har feriert der selv mange ganger og USA har jo et utmerket helsevesen om noe skulle skje!

Hadde sjekket anbefalinger med tanke på zika virus, men tror ikke det heller er noe problem:)

Om min form var som din virker å være , tror jeg at jeg hadde dratt!
Kan jo høre med fastlege eller jordmor?
 
Jeg ville bare sett an almenntilstanden. Var i Florida i 1,5 uke rundt uke 18, og kunne nok fint vært der dobbelt så lenge. Kjørte Miami-Key West-Miami, og det var problemfritt. Jeg pakket med meg gravid-setebeltet mitt da, for sikkerhets skyld. Mitt største problem på reisen var at jeg hele tiden måtte tenke på å gå på do. Sånn sett hadde det vært mest praktisk å bare sitte hjemme i leiligheten min hele svangerskapet. ;) Jo, og så hadde jeg det midterste av tre seter på natteflygningen. Hvis jeg er gravid igjen skal jeg sørge for midtgang-sete, for det var skikkelig utrivelig. Angående zika-viruset så tror de vel nå at det ikke var grunnen til fosterskadene (heller myggmiddelet i drikkevannet), men der er det jo også bare å holde seg oppdatert på siste anbefalinger. Jeg droppet å dra til Everglades da jeg var i Florida, ellers bekymret jeg meg ikke så mye over mygg.
 
Jeg hadde fint dratt, til og med plagene :p godt å komme seg ut og USA er fin plass å reise til (kun feriert og bodd i Texas, så lite kjent i resten av USA :p) men tenker det er bare å ta ting i ditt tempo og vær obs på disse vanlige tinga med støttestrømper, drikke nok, bevege seg og å slappe av.
 
Ja, uten probelem!
Så heldig, elsker USA :)
 
Jeg var i Vietnam da jeg var 20-22 uker og gikk kjempefint. Noe trangt i flyet men var mye oppe og gikk. Ser ikke problem med å reise så lenge du selv føler deg i form til turen
 
Jeg fløy til USA i uke 18 sist. Gikk kjempe fint. Du er litt lengre nå da.. hadde støttestrømper og drakk masse vann. :)
 
I dag ringte jeg jordmor og reiseklinikken. Begge sa at det var en viss risiko i Florida, med tanke på zika-viruset...!!? Tanken hadde ikke slått meg en gang... Hva tenker dere?
 
I dag ringte jeg jordmor og reiseklinikken. Begge sa at det var en viss risiko i Florida, med tanke på zika-viruset...!!? Tanken hadde ikke slått meg en gang... Hva tenker dere?
WHO anbefaler gravide å søke råd hos helsepersonell, så jeg ville hørt om legen min frarådet det. Siden de kan være litt vage i blant kan man jo spørre dem "hva ville DU gjort ...?". Sist jeg leste noe om områdene med smitte var ikke USA rammet, annet enn reisende fra andre steder, som tok smitten med seg inn i landet. Men det kan jo ha endret seg siden sist jeg leste om det. Det står sikkert oppdatert liste på WHOs nettsider.
 
Back
Topp