Ursofalk

Mammatil2smågull

Flørter med forumet
Fikk påvist icp (farlig svangerskapskløe) denne uken, og startet med ursofalk på fredag.
I går (på senteret selvsagt:laughing001)ble jeg SYKT dårlig i magen og måtte løpe på do, det var jo nummeret før jeg skeit i buksa :laughing025

Samme kjøret i dag også, leser nå at den vanligste bivirkingen på disse tablettene er løs mage/diare.

Tar tablettene med biola da de er lettere å få ned enn med vann.

Har noen noen tips for å unngå løs mage? Jeg er vanligvis forstoppet herfra til månen :happy090

Imodium

trygg mamma medisin sa jeg kunne ta Loperamid Norfri

Last edited:
Skal ikke ta imodium som gravid
Det er en anbefaling fordi det er lite utprøvd (i likhet med veldig mange legemidler så helgraderer legemiddelprodusentene seg og tyr til ikke for gravide og ammende på veldig mye for å unngå å bli saksøkt etc.), ikke et forbud. Man kan bruke det, men man bør ta i beregning fordeler vs ulemper med å ta det. Virkestoffet i Imodium er forøvrig Loperamid.

Vedlegg

• IMG_8969.jpeg
    IMG_8969.jpeg
    503,7 KB · Visninger: 6
  • IMG_8970.jpeg
    IMG_8970.jpeg
    507,5 KB · Visninger: 5
Last edited:
Har du funnet noe som hjelper? :Heartred
Vi-Siblin brukes ofte mot treg mage, men kan også hjelpe mot løs mage. Brukte det mot forstoppelse tidligere i svangerskapet, og bruker det nå for å regulere magen pga ICP.
Skulle ønske jeg tenkte på det med mitt første svangerskap og urso. :smiley-ashamed008

Back
Topp