Urolige kløende bein/kropp

LSførstegangs

Glad i forumet
Er det noen som har tips til noe som lindrer eller hjelper mot dette? Blir snart gal av dette om nettene! :'( Eller, jeg BLIR faktisk gal! :-S

Hvilken type kløe har du? Mine bein klør om nettene, men stort sett grunnet tørr hud. Ble bedre etter at jeg startet å smøre meg med fuktighetskrem før jeg la meg

*Edit -ser det finnes en lignende post på generelt. Kanskje det står litt bedre tips der ;)

Last edited:
Ta en ulltråd og knyt den rundt anklene. Dette hjelper ivertfall på urolige bein. Usikker med kløen ☺

Jeg har urolige ben... Tar en magnesium tablett, å det hjelper :) Har ikke trengt det i graviditeten enda, men kommer sikkert snart.

Jeg har urolige ben. Det er helt vannvittig plagsomt!

Blodprøve. Skulle det stå. Magnesium og jern kanskje, men best å høre

Jeg har veldig urolige ben jeg også, uansett om jeg sitter, ligger, sover eller whatever er de i bevegelse. Men når jeg skal sove synes jeg det er deilig, for da vugger jeg på en måte meg selv i søvn :P Har en tolvmodig kjæreste også som aldri klager, selvom hele sengen er i bevegelse. Kanskje han liker å bli vugget i søvn han også? :P

Åh husker det der, slet med urolige ben på slutten i sist svangerskap. Eneste som hjalp for meg var å gå opp å gå litt, for å så å legge meg igjen :dead:

Jeg har også slitt veldig med kløe. Reis til legen å ta en blodprøve. Kløe kan være tegn på leverpåvirkning/forhøyet nivå av gallesyrer. Kan være greit å utelukke dette ;)

Sleit med urolige bein i mange år, legen min ga meg sovemedisin for at jeg skulle klare å sovne.
Ønsket ikke å bruke dem, men gikk rundt som en zombie i ca et halvt år.
Var på ferie i spania for et par år siden og måtte legge meg utpå terrassen, men der har de jo nattåpne apotetk. Dro ned og kjøpte magnesium-bruserabletter og siden har jeg sovet! Beina er værst hvis jeg har trent hardt eller mye, og da pleier jeg å ta 300mg hver hveld.
Har forresten testa ulltråd-trikset, og det funket i et par netter:)

Sleit med urolige bein i mange år, legen min ga meg sovemedisin for at jeg skulle klare å sovne.
Ønsket ikke å bruke dem, men gikk rundt som en zombie i ca et halvt år.
Var på ferie i spania for et par år siden og måtte legge meg utpå terrassen, men der har de jo nattåpne apotetk. Dro ned og kjøpte magnesium-bruserabletter og siden har jeg sovet! Beina er værst hvis jeg har trent hardt eller mye, og da pleier jeg å ta 300mg hver hveld.
Har forresten testa ulltråd-trikset, og det funket i et par netter:)
Fint tips med magnesium brusetabletter. Spanske apotek er fine. Skal prøve å få tak i det selv.
Det med ulltråd skjønner jeg ikke at skal ha virkning, men ok eg har hekleboksen min ved nattbordet - skal ta en blå ulltråd og binde fast rundt ankelen:-o :-)

Åh, det er vanvittig plagsomt!! Har det akkurat likedan, hjalp med magnesium men det måtte jeg kutte fordi jeg fikk så innmari hjertebank av det. Har vært plaget av dette før, og da står det ogpå pakken at man skal være forsiktig med å ta det. Ulltråd hjelper litt men ikke mye på meg, men verdt et forsøk!

Back
Topp