Urolige føtter

Stjernedama

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Novemberlykke2024❤️
Ååå.. jeg har urolige føtter for tiden. Får det når jeg ligger på sofaen og når jeg legger meg om kvelden!!

Finnes det noe tips mot dette? Føles som jeg har små dyr i føttene:arghh:
 
Jeg har det akkurat på samme måte! Men aner ikke hvordan man får det bort!!
 
Jeg får også dette! Har «alltid» hatt det og hjalp med magnesium:) Tar det fremdeles, men det har kommet tilbake nå som jeg er gravid. Kan hjelpe litt å gå rundt, men må som regel bare vente til det går over av seg selv...
 
Har kjøpt magnesium selv, men ikke tatt ennå, har bare hatt det et par kvelder foreløpig. Ofte hjelper det for meg å stå bøyd over senga med rett rygg og tøye ut baksiden et par minutter. (Litt bøyde knær, alt etter hvor myk man er)
 
Ble anbefalt å tøye ut da jeg var mye plaga av dette med tredjemann. Å knyte en ulltråd rundt ankelen eller spise en banan før leggetid er kjerringråd som kanskje kan funke.

Høyere doser magnesium brukes enkelte steder mot premature rier, så det skal man være litt forsiktig med mot slutten av svangerskapet. 85 mcg er ikke mye, har selv tatt 300-600 mcg for søvn tidligere. Det kan slå seg på magen hos noen. Jeg husker dessverre ikke hvilken dose jeg tok i sist svangerskap, snakka med mamma som er jordmor om dette da. Nå vil jeg ikke spørre henne enda hehe. Er så utrolig plagsomt med rastløse bein!
 

Vedlegg

  • F4374A6F-A339-455B-90EF-74D0A765AE1B.png
    F4374A6F-A339-455B-90EF-74D0A765AE1B.png
    89,2 KB · Visninger: 2
Back
Topp