Urolige ben!

Trocky308

Blir kjent med forumet
Natt igjen med velding mye krinling i bena. Får ikke sove og virdere p bare stå opp!

Noen tips som kan hjelpe? Spiser to magnesiumpiller hver kveld mn nå fungerer de ikke ser det ut som :)
 
Natt igjen med velding mye krinling i bena. Får ikke sove og virdere p bare stå opp!

Noen tips som kan hjelpe? Spiser to magnesiumpiller hver kveld mn nå fungerer de ikke ser det ut som :)
Er blodtrykket ditt fint eller? Man kan bli sånn om blodtrykket er forhøyet. Tror jeg har svart deg tidligere, men har du hørt med sykehuset om det er et alternativ å få magnesium intravenøst? :) Jeg fikk dette i kraftige doser da jeg hadde eklampsi. Det hjalp ikke så mye på krampene, men det hjalp noe.
 
Jeg har veldig lavt blodtrykk og har hatt urolige ben. Synes det hae hjulpet med å massere beina med varmekrem rett før leggetid. Jeg bruker den fra Forever Living. Kremen varmer først og virker så avkjølende og skal ha innvirkning på "stressa" muskler og blodgjennomstrømningen..:)
 
Jeg har pleid å få det av varme. Så har hjulpet litt etter å ha kjølt de ned.
 
Jeg sliter med det samme. Blir gal! Her hjelper det at mannen masserer meg bak knærne og nedover leggene når jeg ligger i senga og skal sove. Det hjelper akkurat lenge nok til at jeg får sovna:p
 
Har slitt i alle svangerskap. Blir værre jo nærmere termin jeg kommer. Akkurat nå er d ingenting som hjelper (uke33), men har tidligere hjulpet litt å avkjøle føttene før jeg legger meg og om natta når jeg må på do. Har en bøtte vann stående på badet. Ellers går jeg rundt på tå om natta fordi d også hjelper på en el annen merkelig måte. Arnikaliniment, icegel virker også avkjølende, men er litt tilbakeholden m slikt...
 
Last edited:
Åh, jeg også. Det er så irriterende! Både det og varmen gjorde at jeg bare vandret rundt i natt og prøvde å legge meg på forskjellige rom. Klokka fem gikk det litt over så jeg endelig sovna på det kaldeste rommet nede på sovesofaen som er så hard at jeg våkna med vondt i hofta og ryggen en time etter. La meg på sofaen og sov der til ti, tror jeg. Har ingen tips.
 
Har hørt et kjerringråd, å det har hjulpet flere jeg kjenner:p men om det er troen eller om det faktisk virker er jeg usikker på:p men skader ikke å prøve ;)

Er så enkelt som å knyte en ulltråd rundt ankelen :) en enkel tråd en gang rundt :) men det må være ull :)
 
Har hørt et kjerringråd, å det har hjulpet flere jeg kjenner:p men om det er troen eller om det faktisk virker er jeg usikker på:p men skader ikke å prøve ;)

Er så enkelt som å knyte en ulltråd rundt ankelen :) en enkel tråd en gang rundt :) men det må være ull :)

Prøvd, men hjalp ikke. Mulig jeg prøver igjen fordi her er d snart desperasjon... :dead:
 
Jeg sover med leggene på et fryse element i sengen. Når leggene er bedøvet av kulde legger jeg den bort. Det hjelper av og til. Noen ganger må jeg gjøre det og ta paracet samtidig. Er forferdelig plagsomt!! føler med deg!
 
Har først opplevd det denne gangen, faktisk. Fikk ikke sove fordi det kriblet sånn i bena. Jeg er veldig plaget med vann i bena, så jeg tror litt av årsaken skyldes det. Hvis jeg får ligge med bena høyt, så blir det bedre.
 
Har først opplevd det denne gangen, faktisk. Fikk ikke sove fordi det kriblet sånn i bena. Jeg er veldig plaget med vann i bena, så jeg tror litt av årsaken skyldes det. Hvis jeg får ligge med bena høyt, så blir det bedre.
Åh her var det helt motsatt, hadde det for J* med urolige ben og kunne plutselig få rykninger. Men etter hevelsene og vannet så har det stoppa
 
Samme her og, samt smerter når jeg går og står. Blodtrykk 90/50 så det er ok.
 
Back
Topp