Urolige ben

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hva er egentlig det?

Jeg ligger visstnok å sparker i søvne (sånn som en hund som drømmer at den løper hvis dere skjønner). Når jeg holder på å sovne har jeg masse rykninger - det er jo vanlig akkurat idet man sovner men dette er så mye mer. Og så er det som jeg ikke klarer å slappe av i de....

Sent from my iPhone using BV Forum

Slik jeg opplever det jeg har blitt forklart er "urolige ben", er som om at det kribler masse i bena etter jeg har lagt meg, slik at jeg kan slite med å sovne og noen ganger våkner av det. Jeg får noen ganger rykninger i bena, virker som kriblingen da løsner litt. Regner med det kan oppleves ulikt fra person til person. Jeg hadde det verst etter jeg reiste en del med fly, heldigvis litt bedre nå :)

Prøvd magnesium? Mener å ha lest det skal kunne hjelpe og at mange har magnesiummangel uten å vite om det.

Har også slitt med det og har hatt effekt av magnesium og stresse ned. Det har også hjulpet og "ise" dem ned med iskaldt vann, isposer og legge meg med våte bein utenfor dyna slik at bena blir kalde. Når de er passe kalde tar jeg dem inn under dyna og klarer og sovne greit :)

Ja spiser bananer og siden leggkrampene har sluttet regner jeg med jeg får i meg nok.

Å kjøle ned leggene blir nok uaktuelt da jeg får "voksesmerter" hvis jeg er kald på bena.

Fotbad og masasje,samt ha beina høyt sa jordmor til meg sist.Hadde anbefalt magnesium om jeg hadde fått det før slutten

Back
Topp