Urolige bein

Jeg var veldig plaget før jeg ble gravid første gangen, kom liksom hvis jeg ble for trøtt om kveldene, da var det bare å legge seg. Ble forverret da jeg var gravid, såpass at jeg slet med å sove av det. En gang jeg holdt på å bli helt tullete spurte jeg om råd her, og fikk beskjed om magnesium, og å tøye ut! Så da tøyde jeg beina i alle vinkler godt og lenge, og fikk slappet av såpass at jeg klarte å sove.

Det gikk faktisk over etter fødsel, har ikke hatt det etterpå selv om jeg har vært dødstrøtt, men natt til i går sov jeg veldig dårlig, og da kjente jeg at jeg var veldig urolig i beina, det er jo rent vondt. Så lurer på om jeg skal ta litt magnesium igjen.

Her står det forresten ganske mye, blant annet at folat kan hjelpe (!!!), altså ingen grunn til å slutte med det etter første trimester, og at man bør sjekke jernlagrene, da jerntilskudd kan hjelpe. Lurer på om grunnen til at legen ikke nevner magnesium er fordi hun selv skriver at hun ikke opplevde noen bedring av det, vet ikke helt.

http://www.lommelegen.no/legesvar/restless-legs-og-graviditet

Ser nå at de har en floradix med magnesium, så det skal jeg jammen kjøpe. har god erfaring med floradix for jern, så skal skaffe begge. :)

Magnesium gjør det bare verre, og jeg har fulle jernlagre.. Føler meg ikke trøtt heller, så det er utrooolig irriterende!! :o jeg har det bare når jeg er gravid, aldri ellers, så det er et av mine fåå symptomer :p

Magnesium gjør det bare verre, og jeg har fulle jernlagre.. Føler meg ikke trøtt heller, så det er utrooolig irriterende!! :o jeg har det bare når jeg er gravid, aldri ellers, så det er et av mine fåå symptomer :p

Prøv å spørre legen da, for var jo en del medisiner som kan være noe, hvis det er noen som er ok som gravid :)

Jeg får det hvis det er noen dager siden jeg har vært på trening/gått tur, men så fort jeg tar meg ei økt/tur går det over så kanskje det kan hjelpe:)

Hei :) jeg slet utrolig mye med dette i de to forrige svangerskapene mine. Prøve magnesium og alle mulige råd, men eneste som gjorde at jeg fikk sove når beina begynte å sprelle var opp å gå... Midt på natta :s
Du kan prøve støttestrømper, bare for å slenge noe på i rekken av gode råd ;) det er slitsomt, men det går heldigvis over!

Jeg får urolige bein om jeg ikke legger meg tidlig nok er plaget med det ellers også. Men min kur er da å legge meg før jeg blir altfor trøtt! :)

Back
Topp