Urolige barn i vogn/stol/sete?

Monakat

Andre møte med forumet
Er det noen som sliter med det samme som meg, nemlig at barnet ikke vil sitte noe særlig i vogna (evt. i bilstolen eller stolen ved bordet inne)?
Og spesielt når vi skal ut og handle. Det er omtrent umulig å stoppe å se på noe i en butikkhylle for lillegutt blir sååååååååå urolig og utålmodig. Noen som har det slik?
Jeg har aldri vent ungen til å ligge/sitte i vogn, så har vel meg selv å takke, men jeg har plagdes med det fra første stund, så det var vel derfor det ble slik. Jeg orket rett og slett ikke å bruke vogna mer enn høyst nødvendig.

Når jeg er på kjøpesentre eller i dagligvarebutikken så har jeg sjelden med vogn. Prøver å bli fortest mulig ferdig med det som jeg må, mens gutten sitter i handlevogna eller blir båret (evt. går litt selv). Eller så er gubben eller de større ungene med og hjelper til å ta gutten mens jeg får kjøpt det jeg skal.

Er jeg bare stresset, kanskje? Og så merker ungen det, og derfor blir han "stresset" også? Jeg vet iallfall ikke hvordan jeg skal få han til å ville sitte i vogna mer enn to minutter når vogna står i ro.

Huff, og nå venter jeg nr. 4, hva skal jeg gjøre for å få denne ungen til å ville ligge/sitte i vogn? Roe meg ned bare, kanskje? (Må sies at mine 2 eldste heller ikke har vært noe keen på å bli trillet).
[8D]

er du mye gravid? eller hadde det gått å hatt han i en mei-tai på ryggen under handlingen? så får han sett mer og vært inntil mammaen.

Jeg tenker også "bæretøy" som første løsning, avhengig av hvor gammelt barnet er. Meitai/sjal/bæresele på ryggen gir deg frihet og kontroll. [:)]
Sjal kan du jo bruke selv om du er gravid, masse måter å knytte på som ikke går over magen, mener det finnes en eller to knyttinger emd meitai som fungerer på samme vis.

Gutten jeg snakker om er snart 17 måneder. Vi har en sånn enkel bæremeis som vi har brukt en del ute når vi går tur, og den elsker han å sitte i. Kanskje jeg kunne brukt den når jeg handler også, hadde liksom ikke tenkt på det. Tror ikke sånn sjal og sånn man må knyte er noe for meg, har prøvd den slags, og fikk det ikke til (ga kanskje opp for fort, men det var liksom ikke meg, det).
Men jeg ordla meg nok litt feil, da jeg spurte om hva jeg skal gjøre for å få denne ungen til å ville ligge/sitte i vogn, for da mente jeg ungen som jeg har i magen, og som ventes ut den 6. februar 2010. For jeg har liksom en anelse om at den heller ikke vil like å være i vogna. Men kanskje jeg heller bare skal innstille meg på at den kommer til å elske å trille, så kanskje det går bedre da. Har tenkt mye på å skaffe meg en søskenvogn, slik at begge kan trilles samtidig når den tid kommer.

Jeg brukte meis til minstemann når jeg var på butikken med han. Da kom han opp å fikk se seg rundt. Stor stas[:)]

Skal shoppe i ettermiddag, skal absolutt prøve med meisen denne gangen. Takk for tips! [:D]

Back
Topp