Urolig

Livse

Andre møte med forumet
:HeartredHei! Jeg er nå 12+3 uker og har nådd «milepælen» som man sier. Allikevel er jeg veldig urolig og syns det er fryktelig lenge å vente til uke 18 med ultralyd på sykehuset. Jeg hadde en veldig tøff start på svangerskapet med mye smerter som sykehuset ikke fant ut av. Allikevel var fosteret sunt og alt så bra ut selv om jeg lå i forskerstilling hele desember. I og med at dette var starten på mitt første svangerskap, kjenner jeg nå at nå som alt «er som det skal», blir jeg stressa og skulle gjerne sett babyen i hvert fall en gang i uka :( er nok riktig sånn som det er nå, men da jeg hadde så mye smerter, kjente jeg i hvert fall at det var noe som foregikk der inne. er det flere som er urolige, eller er det bare jeg som er en hysterisk førstegangsgravid frøken?? Privat ultralyd er jo voldsomt dyrt også..
 
Jeg hadde ultralyd i uke 9+6, men føler jeg skulle bedt om en i uke 12 også... Det ER fryktelig lenge til uke 18. Jeg har hatt 3 sa/MA på rad så bekymringene er jo der selv om de ikke er like sterke som før ultralyden... Med andremann fikk jeg etter uke 12 fordi jeg bad om det. Hadde en MA mellom nr 1 og 2. Sa at jeg var bekymret, så det fikk jeg gjennom det offentlige.
 
Jeg hadde ultralyd i uke 9+6, men føler jeg skulle bedt om en i uke 12 også... Det ER fryktelig lenge til uke 18. Jeg har hatt 3 sa/MA på rad så bekymringene er jo der selv om de ikke er like sterke som før ultralyden... Med andremann fikk jeg etter uke 12 fordi jeg bad om det. Hadde en MA mellom nr 1 og 2. Sa at jeg var bekymret, så det fikk jeg gjennom det offentlige.
Uff, beklager at du har opplevd alt det :( jeg har heldigvis ikke opplevd noe vondt ennå, jeg er bare utrolig urolig generelt for hele svangerskapet, er første gang for alt nå!
 
Hei:) Vil bare si at du ikke er alene om å være urolig. Dette blir riktignok min nr 2, men føler at jeg er minst like usikker og urolig som sist. Det verste er vel følelsen av at dette ikke er noe en kontrollerer selv liksom. Det er jo en mulighet å gå til legen og fortelle om uroen din, og kanskje bli henvist til ultralyd, jeg fikk det sist. Denne gangen har jeg bestilt meg time privat fordi det hjalp veldig på uroen jeg hadde sist. Men ja, koster en del dessverre.
 
Jeg er gravid for tredje gang, og denne gangen er jeg definivt mer urolig enn de to andre av en eller annen grunn. Jeg har aldri opplevd ma eller sa, eller annet Men jeg var på privat ul i uke 9, og skal igjen i uke 14. Hvis du ikke ønsker å betale for privat ul så kan du jo ha litt oftere time hos jordmor hvor ho kan høre etter hjertelyden med doppler? Så får du hvrrtfall hørt at det er noe der.
 
Uff, beklager at du har opplevd alt det :( jeg har heldigvis ikke opplevd noe vondt ennå, jeg er bare utrolig urolig generelt for hele svangerskapet, er første gang for alt nå!

Skjønner deg godt! Tror jeg hadde vært bekymret uavhengig av sa/ma. Kan ikke ha vært noe godt å ha smerter slik som du hadde i begynnelsen. :/ Går du til jordmor/lege så hadde det ikke skadet å snakke om bekymringene og be om en ul til ❤️
 
Jeg har hatt et fint svangerskapet foreløpig fysisk men det er verre psykisk :sorry:
Jeg har mistet 5 ganger så jeg har vært veldig redd:nailbiting: Er gravid nå med ivf så føler også at det er ekstra ille visst det skulle skje noeo_O

Jeg orket ikke påkjenningen med å ikke vite så jeg har funnet ut at privat ultralyd var noe jeg måtte ha, ja det er dyrt (1000kr), men det er så verdt det :wideyed: :rolleyes: Har vært uke - 6+5 - 8+5 - 10+2 og skal 12+2(imorgen) og 14+0:hilarious:

Jeg hadde skrapt samme det jeg hadde å tatt en ultralyd :p Det er helt fantastisk:happy:
 
Er også urolig, men føler at det begynner å bli bedre nå. Det er jo ingenting jeg kan gjøre uansett om jeg går på ultralyd eller ikke. :confused005
Jeg tenker også at vi kvinner er laget sånn at vi skal få dette til, så da er det bare å stole på kroppen sin og den lille i magen. :cat:
(er forresten også første gang for meg)
 
Hei :)
Dette er mitt andre svangerskap og er mye roligere denne gangen faktisk. Jeg var på TUL sist uke privat og alt såg bra ut der inne 12+2 :happy: Tenker at nå er det jo lite sannsynelighet for det skjer noe galt, det er jo mer svangerskap som går bra enn dårlig . Så er det ikke bra for baby at du stresser og bekymrer deg. Men ville nokk fått time hos jordmor og snakt med henne om det :) du kan jo få mer oppfølging vis du ønsker det :) så må du passe på og ikke Google for mye , kjenn litt etter hva som gjør deg mer engstelig. Var en periode jeg ikke kunne lese her inne pga folk deler mye sa og ma som fikk meg til bare å bekymre meg mer . Prøv og tenkt positivt :happy: Men jeg var også mye mer engstelig første gang , så er helt normalt :)
 
Er også urolig, men føler at det begynner å bli bedre nå. Det er jo ingenting jeg kan gjøre uansett om jeg går på ultralyd eller ikke. :confused005
Jeg tenker også at vi kvinner er laget sånn at vi skal få dette til, så da er det bare å stole på kroppen sin og den lille i magen. :cat:
(er forresten også første gang for meg)

Det er lettere sagt enn gjort, da. Ikke så lett å stole på kroppen når en har mistet 3 ganger på rad, hvor en av gangene har man gått i 2 uker med dødt foster før en begynner å blø :confused: Har også opplevd å gå med dødt foster i 5 uker. Så ultralyd kan være til stor hjelp for å roe nervene. Det hjalp MYE for meg.
 
Det er lettere sagt enn gjort, da. Ikke så lett å stole på kroppen når en har mistet 3 ganger på rad, hvor en av gangene har man gått i 2 uker med dødt foster før en begynner å blø :confused: Har også opplevd å gå med dødt foster i 5 uker. Så ultralyd kan være til stor hjelp for å roe nervene. Det hjalp MYE for meg.

Jeg har aldri opplevd ma eller sa, men er nå livredd for at det skal skje. Spesielt ma, nettopp pga det du nevner med at fosteret kan væde dødt i flere uker at kroppen ordner opp selv. Grunnen til at jeg har blitt så redd er pga forum, med førstemann var jeg ikke på forum så da visste jeg ikke hva ma var med en gang :p
 
Jeg har aldri opplevd ma eller sa, men er nå livredd for at det skal skje. Spesielt ma, nettopp pga det du nevner med at fosteret kan væde dødt i flere uker at kroppen ordner opp selv. Grunnen til at jeg har blitt så redd er pga forum, med førstemann var jeg ikke på forum så da visste jeg ikke hva ma var med en gang :p

Nei, vil man ikke vite om sånt så må man holde seg unna forum :p Med første var jeg lykkelig uviten om alt som kunne gå galt. Kom inn på forumet da jeg var 4 måneder på vei ca. Etter det har ikke de første ukene vært så bekymringsløse :p
 
Er også urolig, men føler at det begynner å bli bedre nå. Det er jo ingenting jeg kan gjøre uansett om jeg går på ultralyd eller ikke. :confused005
Jeg tenker også at vi kvinner er laget sånn at vi skal få dette til, så da er det bare å stole på kroppen sin og den lille i magen. :cat:
(er forresten også første gang for meg)
Du har kanskje ikke mistet før:dontknow
Det er supert for de som kan ha den innstillingen, den ble nok tatt fra meg første gangen jeg mistet :crybaby2
Kvinnekroppen er fantastisk og er skapt blant annet for å bære frem et barn, men det er ikke alle som er så heldig å kan gjøre det uten hjelp o_O Ultralyd er fantastisk vist du er urolig og redd, stress er ikke bra for barnet så en ultralyd kan gjøre under:Heartred
 
Du har kanskje ikke mistet før:dontknow
Det er supert for de som kan ha den innstillingen, den ble nok tatt fra meg første gangen jeg mistet :crybaby2
Kvinnekroppen er fantastisk og er skapt blant annet for å bære frem et barn, men det er ikke alle som er så heldig å kan gjøre det uten hjelp o_O Ultralyd er fantastisk vist du er urolig og redd, stress er ikke bra for barnet så en ultralyd kan gjøre under:Heartred
Enig med deg :Heartred var ikke meningen å fornærme noen eller noe sånt. Jeg har ikke mistet før, så er nok mer avslappet pga det. Vi er forskjellige og har forskjellige behov, så hvis ultralyd er noe som funker, så er det jo bare helt fantastisk. :Heartred
 
Det er lettere sagt enn gjort, da. Ikke så lett å stole på kroppen når en har mistet 3 ganger på rad, hvor en av gangene har man gått i 2 uker med dødt foster før en begynner å blø :confused: Har også opplevd å gå med dødt foster i 5 uker. Så ultralyd kan være til stor hjelp for å roe nervene. Det hjalp MYE for meg.
Det er lettere sagt enn gjort, da. Ikke så lett å stole på kroppen når en har mistet 3 ganger på rad, hvor en av gangene har man gått i 2 uker med dødt foster før en begynner å blø :confused: Har også opplevd å gå med dødt foster i 5 uker. Så ultralyd kan være til stor hjelp for å roe nervene. Det hjalp MYE for meg.
Det var kjempetrist :( jeg føler med deg. :Heartred Jeg har ikke mistet før, så er nok derfor jeg er mer avslappet. Men nå må det jo sies at det er første graviditet, og jeg har ikke vært på ul på 3 uker, så jeg vet egentlig ikke hva slags erfaring jeg kommer til å ha enda. Hvis det funker beroligende for noen med en ekstra ultralyd, så er det jo bare positivt. :Heartred
 
Enig med deg :Heartred var ikke meningen å fornærme noen eller noe sånt. Jeg har ikke mistet før, så er nok mer avslappet pga det. Vi er forskjellige og har forskjellige behov, så hvis ultralyd er noe som funker, så er det jo bare helt fantastisk. :Heartred
Du har absolutt ikke fornærmet noen:Heartred
Det er sunt å ha et sånt avslappet forhold som du nå har, jeg ville bare forklare hvorfor jeg/vi er litt i overkant hysterisk :wideyed: Jeg skulle ønske jeg kunne nytt de første 12 ukene istedenfor å være engstelig :banghead: men det er vanskelig når du ikke har hatt noe positivt å sammenligne med fra de forrige 5 gangene:sorry:

Etter ultralyden i dag fikk jeg se en veldig aktiv baby der alt var normalt, så nå skal jeg virkelig prøve å nyte de neste månedene:Heartred

Masse lykke til videre i svangerskapet :)
 
Enig med alle andre her. Har selv opplevd SA, så har vært helt sinnsykt hysterisk i starten av dette svangerskapet. I tillegg har jeg slitt med at samboeren min er så fryktelig rolig at det har gått meg på nervene, fordi jeg følte han ikke forsto. Det tror jeg han fortsatt ikke gjør, men vi jobber med det. Jeg snakket med svigermor, og hun mente også en privat ultralyd ville vært best for å få roet seg ned. Hun hadde rett. I går fikk vi se vår (sannsynligvis) lille frøken sprelle. Gyn så over alt av organer, hjerne, hjerte og sjekket om mulig kromosonmangel. Alt var perfekt. Nå kan jeg endelig nyte det litt.
Håper du får snakket med jordmor! Det er kjipt å føle seg alene i sitt hysteriske hode, kun fordi vi ønsker at det skal gå bra med babyene våre :Heartred
 
Det var kjempetrist :( jeg føler med deg. :Heartred Jeg har ikke mistet før, så er nok derfor jeg er mer avslappet. Men nå må det jo sies at det er første graviditet, og jeg har ikke vært på ul på 3 uker, så jeg vet egentlig ikke hva slags erfaring jeg kommer til å ha enda. Hvis det funker beroligende for noen med en ekstra ultralyd, så er det jo bare positivt. :Heartred

Takk❤️ Håper du slipper den opplevelsen :) Og så er det jo bra at du ikke er så bekymret for det ødelegger en del :p
 
Back
Topp