Urolig!?

sola82

Blir kjent med forumet
I dag har jeg faktisk en bra dag. Sikkert fordi jeg skal til legen i morgen. Men jeg har vært så urolig denne gangen. Noe som er så rart. for forrige gang jeg var gravid var jeg ikke sånn! Da var jeg rolig, og visste liksom at alt skulle gå bra. Handlet tidlig inn vogn og annet utstyr. Alt gikk jo også som det skulle. Hadde et fantastisk svangerskap, fødsel og fikk en sunn og frisk gutt. Når jeg denne gangen ikke har den samme roen og god følelsen, gjør meg bare enda mer redd for at noe er galt! Hadde litt spotting for noen dager siden som ikke gjorde saken noe bedre. Vet jo at det er helt noemalt, men jeg tok likevel helt av. Har nå endelig fått sumlet meg til å bestille legetime. Jeg håper han kan hjelpe meg å finne roen. Kankje en tidlig UL. Få se eller høre et lite hjerte hadde nok gjordt susen.

Er det flere enn meg som er litt på tuppa??
 
Jeg skjønner deg godt. Har hatt det på akkurat samme måten. Forrige gang tok jeg det hele med ro, fortalte alle om graviditeten med én gang for jeg tenkte ikke tanken at noe kunne gå galt. Denne gangen har jeg vært mye mer urolig, og når jeg da i tillegg fikk den blødningen igår så hjalp ikke det akkurat... Men nå, etter legetimen igår og ul idag (selv om det var for tidlig til å se noe), så føler jeg meg myyye bedre og klarer og senke skuldrene igjen. Jeg håper og tror du får gode nyheter hos legen imorgen! Lykke til!!!
 
Ja, jeg har det sånn jeg også..
Også er det litt med det at vi er på forum på nett også.. Føler liksom det er litt russisk rullett spill ang. hvem som kommer til å miste, også er jeg livredd for at det er min tur nå.
Mistet som sagt i MA i uke 6 i desember, og jeg selv tror at det rett og slett var på grunn av alt stresset og at jeg faktisk var veldig syk når jeg fant ut at jeg var gravid...

Nå har jeg vært roligere iom at jeg ikke er syk, og at jeg faktisk ØNSKER dette barnet nå (det gjorde jeg på ingen måte sist...) selv om det har vært en ganske lang "tilvenningsprosess", så var det aldri snakk om abort denne gangen, noe som det var sist, og som var helt for jævli for meg og oss generellt!

Jeg begynner å merke kvalmen på morran og på kvelden, og ellers når det er lenge siden jeg har spist hehe =) og det er for meg i allefall et "godt" tegn.
Gleder meg noe vanvittig til UL den 19, og vurderer å prøve å få denne allerede neste uke.
Er så tungt å bare gå å vente - og jeg vil bare se at hjertet til lillegull slår, og at h*n ligger på rett plass <3

 
Jeg er nok litt mer urolig enn det jeg er sist men det tror jeg kommer av at nå vet jeg det vil si å være gravid og hva som kan skje og alt slikt. Jeg har også et morshjertet nå og vet hva det vil si å være glad i barnet sitt så da bekymrer jeg meg nok mere denne gangen.
 


Sandrine skrev:
Jeg er nok litt mer urolig enn det jeg er sist men det tror jeg kommer av at nå vet jeg det vil si å være gravid og hva som kan skje og alt slikt. Jeg har også et morshjertet nå og vet hva det vil si å være glad i barnet sitt så da bekymrer jeg meg nok mere denne gangen.



Signerer denne jeg.
 
Er mye roligere i dag etter legetimen. Han skulle sende henvisning til tidlig UL slik at jeg skal slippe å gå rundt og uroe meg:))) Gleder meg veldig til det! Blir om en uke eller to. Kom litt an på hvor travelt de hadde det:)
 
Nja, jeg er vel kanskje ikke så urolig, men nå unngår jeg også å gå inn på innlegg hvor det kommer frem at noe gikk galt også...kjenner meg selv såpass godt, at det unngår jeg...kan kanskje virke kaldt for andre, men jeg orker ikke å jage og stresse meg opp, og hele tiden leite etter feilsignal
 


!Lucky me! skrev:
Nja, jeg er vel kanskje ikke så urolig, men nå unngår jeg også å gå inn på innlegg hvor det kommer frem at noe gikk galt også...kjenner meg selv såpass godt, at det unngår jeg...kan kanskje virke kaldt for andre, men jeg orker ikke å jage og stresse meg opp, og hele tiden leite etter feilsignal


Det tror jeg du gjør lurt i. Sist gang jeg gikk gravid gikk jeg inn på alle tråder om at folk mistet for å kondolere, og kjente etterhvert at jeg ble skikkelig nedtrykt av det. Det føltes til slutt ut som om det var mer sannsynlig at jeg kom til å miste enn at jeg skulle få beholde, så til slutt måtte jeg bare bestemme meg for å ikke gå inn på slike tråder. Som du sier kan det føles litt egoistisk, men nå som vi er gravide er det viktig at vi passer på oss selv;)
 
Back
Topp