Urolig ved brystet...

Smiley80

Forumet er livet
Lillegutt har i det siste tendens til å bli urolig når jeg ammer... [&:]

Han drar i puppen, presser av og til til han blir rød i trynet. Han bøyer også kroppen litt og krøller seg sammen for så å strekke seg ut. Merkelig oppførsel og det gjør meg litt stresset også!
Noen som har en mulig teori på hvorfor han oppfører seg slik?

Han har hatt litt problemer med luft i magen, men jeg prøver å være flink til å få han til å rape underveis i ammingen. Jeg har ikke like mye spreng i brystene nå som før men det er vel vanlig, og da tenker jeg at kanskje han strever med å få ut melken ettersom den kom lettere før???!! [8|][8|]

sånn er tulla mi noen ganger og, men da ender det som regel med at hun bæsjer....

Det hender det kommer i bleien under amming her også ja, så det kan jo være at han presser på for å få det ut...?

ORIGINAL: Smiley80

Det hender det kommer i bleien under amming her også ja, så det kan jo være at han presser på for å få det ut...?

Det er i alle fall det spm skjer her...

Han drar i puppen, presser av og til til han blir rød i trynet. Han bøyer også kroppen litt og krøller seg sammen for så å strekke seg ut. Merkelig oppførsel og det gjør meg litt stresset også!

Han har hatt litt problemer med luft i magen, men jeg prøver å være flink til å få han til å rape underveis i ammingen. Jeg har ikke like mye spreng i brystene nå som før men det er vel vanlig, og da tenker jeg at kanskje han strever med å få ut melken ettersom den kom lettere før???!! [8|][8|]

Sånn er det her også vist hun jobber med en bæsjebleie under amming. Prøv å ta han med deg på stellebordet, løsn litt på bleien og se om han får ut noe. Så legger du han til igjen etter bleieskift. Kan også hjelpe å ta han opp litt og stryke han lett på ryggen og så prøve å legge han til igjen. Håpe det hjelper. Lykke til!

Skal prøve på det! [;)] Takk for tips!

Nesten som jeg skulle skrevet det selv! Jenta mi gjør akkurat det samme, men har ikke sett noen sammenheng med magen og bleien.
Jeg har også tenkt på det med at melken kanskje ikke kommer like lett som før, fordi hun gjør det som regel bare på det venstre brystet og der har jeg hatt mindre melk enn i det høyre en god stund. Hvis jeg da legger henne på andre siden hvor det er mer melk så drikker hun normalt.
Dessuten skjer det helst på ettermiddag/kveld når det vanligvis er mindre melk enn ellers. Kanskje de rett og slett må jobbe litt mer for å få melken ut og kaver litt pga det? Jenta mi kan bli ganske frustrert og t.o.m. begynne å gråte med brystet i munnen.

Det er også veldig likt her .. har heller ikke sett noen sammenheng mellom magen og bleien ..
men tror som deg babylykke82 at det kan ha sammenheng med at jeg har mindre melk (enn det jeg har hatt tidligere!) .. her kan hun suge litt så falle av, gråte og krølle kroppen, jeg legger henne til igjen og så skjer det samme igjen og igjen ..
slitsomt, men kan kanskje være fordi melka ikke kommer like lett lenger?

Sånn var det i nesten hele går hos oss ,helt til han endelig fikk bæsjet ...

ORIGINAL: Godemine

Det er også veldig likt her .. har heller ikke sett noen sammenheng mellom magen og bleien ..
men tror som deg babylykke82 at det kan ha sammenheng med at jeg har mindre melk (enn det jeg har hatt tidligere!) .. her kan hun suge litt så falle av, gråte og krølle kroppen, jeg legger henne til igjen og så skjer det samme igjen og igjen ..
slitsomt, men kan kanskje være fordi melka ikke kommer like lett lenger?

Lurer jeg også på... Men det er også det at hun bæsjer... Lurer på om det kan være begge deler..

Kan sikkert være begge deler

ORIGINAL: Tussi75

Kan sikkert være begge deler

Slenger meg på den teorien [;)]

Back
Topp