Urolig søvn

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Andre med babyer som ikke faller i lang og dyp søvn på dagtid?
Gutten vår er 7 uker og de siste dagene sover han max 30 minutt, våkner igjen og viser tegn på at han egentlig vil sove lenger. Mye sutring/skriking og mye pupp om dagene. :wacky: Sover godt om natta da.
Vet det hører med baby, men skulle bare hatt en konkret grunn til hvorfor... Gruer meg til mamma og søsteren min reiser imorgen, for å si det sånn :hilarious:
 
Ja, min er sånn. Eneste måten å få han til å sove litt lenger er om vi triller en tur, er turen lang nok vil han falle i dyp søvn og da kan han sove videre i vognen ute. Er det en dag vi ikke går tur sover han nesten ingenting i løpet av dagen. Men han sover godt om natta da, sånn som din. Så kanskje noen babyer ikke behøver så mye søvn på dagtid? :rolleyes:
 
Her må jeg gå lange turer med henne bærende i bæresjal for å få henne til å sove på dagtid. Evt kan hun sovne til puppen når jeg er alene hjemme. Gruer meg til neste uke når det er høstferie, jeg er alene hjemme med alle 4 på dagtid og mannen skal på jobb etter å ha vært sykemeldt i 3 uker. Kan forsovet sende de 2 midterste i bhg, men minste hater bil så intenst at å kjøre totalt 45 min for å levere i bhg vet jeg ikke om jeg orker. Så håpet heller på noenlunde greit vær slik at jeg kan hive minste i bæresjal, og de 3 eldste i klær og ut og gå
 
Ja, min er sånn. Eneste måten å få han til å sove litt lenger er om vi triller en tur, er turen lang nok vil han falle i dyp søvn og da kan han sove videre i vognen ute. Er det en dag vi ikke går tur sover han nesten ingenting i løpet av dagen. Men han sover godt om natta da, sånn som din. Så kanskje noen babyer ikke behøver så mye søvn på dagtid? :rolleyes:
Samme her, ute på trilletur kan han sove oppmot 3 timer, det gjør han aldri inne. Da våkner han etter ca 45 min. Vet ikke om jeg kan si han sover godt på natta da - han våkner hver andre time for mat, men sover for så vidt greit mellom matingene.
 
Nå har han hatt to dager hvor han sover litt bedre på dagtid... Hjelper vel å klage her inne :hilarious:
 
Nå har han hatt to dager hvor han sover litt bedre på dagtid... Hjelper vel å klage her inne :hilarious:

samme her, men fortsatt i vogn da. Men behøver ikke å gå så langt. Har latt merke til at han sovner raskere om natten når han får sove godt på dag, da er han ikke så overtrøtt
 
Og så var vi tilbake igjen... Vært ekstremt idag. Sover korte lurer, småspiser hele dagen. Prøver å strekke det slik at han spiser bedre måltider, men han bare hylskriker. Jeg blir så sliten. Jeg får mannen til å ta han, men lillebror skriker og mannen sukker oppgitt. Så må jeg høre på det, men jeg syns faktisk mannen kan prøve litt lenger enn 10 minutt i slengen når jeg tar meg av baby 90% av døgnet. :rolleyes:
Nå er baby tilbake på puppen. (Mannen fikk han til å duppe en liten stund)
1-2 minutter spising før det er rett i drømmeland igjen...
 
Tror det er blitt en ond sirkel. Spiser lite = sover lite = spiser lite.

Jeg ammet på ett bryst tidligere idag mens jeg pumpet det andre som han fikk på flaske etterpå (110 ml). Nå har han sovet i minst 2 timer :hilarious: Kan ikke være en tilfeldighet. :p
 
Datteren min er 7 uker nå. Hun kan sove lenge på trilleturer, og våkne etter ganske kort tid når hun sover inne på dagtid. Da våkner hun som regel av at det er stille. Har jeg på tv, kjøkken viften, musikk eller at mann og storesøster er hjemme, så sover hun 3 timer i strekk
 
Her sover han mindre og mindre på dagtid. Er trett, men klarer liksom ikke finne søvnen, uansett hva jeg prøver på… må kanskje prøve vogna igjen. Han har våknet så fort når jeg har forsøkt den tidligere.
 
Back
Topp