Tusen takk for mange fine tips
skal forsøke med svøping igjen som du sier så kanskje det fungerer i perioder. I natt fulgte jeg med på henne og hun er så urolig og fekter så mye at hun vekker seg selv hvert 10 min.... heldigvis gråter hun ikke men sutrer litt og snur hodet frem og tilbake til hun sovner igjen, da også ti min om gangen. Hun sov i natt i sin egen seng fra 23 - 3, det var helt fantastisk, jeg våknet mange ganger for å sjekke om hun sov, Hahaha. Skulle bare ønske hun kunne fortsette denne søvnen etter mat og få seg noen gode lurer på dagen også. Jeg forsøker å amme liggende men lille nekter å spise mer enn et par min om gangen og virker som hun krangler med både pupp og seg selv. Men fungerer under lange løp når jeg er så trøtt at jeg ikke greier sitte å amme. Utrolig nok våkner pappaen sjeldent så hun er ikke så høylytt på natta. Ser nesten ut som at hun har skikkelig mareritt.... huff, syns det ser så slitsomt ut for henne også.
På dagen sover hun kanskje fem min om gangen hvis jeg legger henne i vognen eller babynest på sofaen og da da våkner hun trøtt og sutrete og vil bare ha trøst med puppen. Jeg ender derfor opp med å legge henne i sjal så hun sover litt lengre på meg og jeg kan bevege meg litt. Men så fort jeg gjør noe brått eller høylytt våkner hun kjapt.
Skal forsøke å pakke henne inn som en liten "burrito", haha
, se om hun godtar det. Ergosvøpen jeg kjøpte nekter hun, så skal forsøke med tepper. Kanskje hvis jeg legger henne på siden og tetter med tepper så hun får mindre rom å kave...
Jeg nyter å ha Lillemor nær meg hele tiden, men redd det skal bli for mye, blir jo sliten også.
Hvor lang tid tok det før minstemann ble mindre avhengig av nærhet?