Urolig søvn

MajasMamma

Andre møte med forumet
Hei!

Datteren vår har vært verdens snilleste baby i mange uker; vi har lagt henne klokka 19, og hun har sovet til klokka 04 før hun har bedt om mat. Men nå har det plutselig snudd; hun våkner ved 1-tiden og gråter sårt. Har tatt henne opp og gitt henne mat. Men når vi da legger henne igjen er hun kjempeurolig i kurven sin. Hun kaver og pser og puster og styrer og organiserer seg så veldig og det pågår over lengre tid... Pappan sover seg gjennom "bråket", det er litt verre med meg....[&o] Kan det være at jeg har for lite mat til henne? Eller er dette vanlig? Noen som har råd eller erfaringer? Og er det en god idè å gi henne litt MME på kvelden for at hun skal være skikkelig god og mett når hun legger seg?

Mange spørsmål her, takker på forhånd hvis noen vil dele erfaringer med meg!!!
 
Jeg har samme problemet med gutten vår. Han er nå 6 uker og dette har pågått hele tiden. Det har blitt litt bedre med tiden men han lager fortsatt peselyder og puster litt rart når jeg legger ham etter han har spist på natten.
Snakket med helsesøster om det og det har dreid seg om luft i magen. Han har hatt problemer med å rape. Prøvde minifom dråper men syntes det var mer jobb enn det gjorde nytte.
Fikk anbefalt kiropraktor av ei veninne og har vært der 3 ganger og nå raper han mye lettere og det har faktisk blitt mye bedre med pesinga også. Snakket også med legen om det for å forsikre meg om at det ikke var noe alvorig (urolig som man er). Hun anbefalte at han skulle få mat med litt større mellomrom enn 2 timer for å unngå at han svelger så mye luft så ofte. Det var ikke noen problem siden han legger på seg så bra sa hun. Men nå har han begynt å gulpe mye istedet og setter det av og til i vrangstrupen og så virker han plaget av gulpinga akkurat som om han får magesyre opp som ligger og irriterer.
Heiset opp hode enden av sengen og det har hjulpet litt.
Men jeg tror det blir bedre etter hvert uansett. Tarmer og sånn kan være litt sent utvikla sånn i begynnelsen har jeg lest. Så får håpe det går seg til.

Men ta en prat med helsesøster. Hun kan sikkert komme med noen gode råd.

Lykke til!
 
Back
Topp