Urolig og gråtende barn

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Jeg opplever at mini på 3 uker kun er urolig og gråter når han er hos meg. Eneste som hjelper sånn noenlunde er om jeg går med han. Når han først roer seg så kan jeg verken sette meg eller legge han fra meg uten at han våkner og blir urolig igjen. Hos besteforeldre og faren roer han seg fort og sover godt selv om de setter seg eller legger han fra seg. Pleier ikke å stresse men etter gjerne flere timer med gråt og urolig unge merkes det. Noen tips til hva jeg kan gjøre slik at jeg slipper å konstant vær oppe å gå med ham for at han skal være rolig? Har prøvd det meste som amming, skifte på han, masere magen (sliter med luft), raping osv

Det er fordi du er mamma'n, da er et ofte sånn. Du ammer sikkert, og da lukter han også mat :) De små blir ekstra sårbare hos oss, da det er vi som ofte går med de mest. Helt naturlig :) I begynnelsen vet jeg ikke om du får gjort stort anna enn å gå med han, det er et stort behov for nærhet når de er så små. Kjøp deg noen ears (øreplugger) som demper litt av lyden så du ikke blir gal, og trøst så godt du kan. Det kan også være en tur til manuellterapeut er på sin plass etter hvert, for å se om det kan være noen feilstillinger i nakken etter fødsel. Vi dro dit med dattera vår og fikk en ny unge etter 4 behandlinger.

Støtter en runde hos manuellterapeut.
Vil også anbefale Elastisk Bæresjal, litt lettere å bære i og litt godt å få frigjort hendene litt..

Når begynte dette med at de var urolige? Hos meg er han 6 dager gammel og veldig avslappet, ikke masse grining. Så håper jeg slipper unna det..

Han begynte torsdag i forrige uke var det vel. Han blir 3 uker i morgen. Er selvfølgelig også mest urolig når mannen ikke er hjemme og kan være med å avlaste litt. Har prøvd med bæresjal men han har foreløpig ikke roet seg i det. Når jeg omsider får roet han og det virker som han sovet tungt og jeg tenker jeg kan prøve å legge han litt ned så begynner han å gråte igjen

Høres ut som min femåring da hun var baby.. Tre turer hos manuellterapeut gjorde susen og vi fikk en ny baby..
Kiropraktor kan være et alternativ. Gikk til kiro med eldstebarnet da det ikke var manuellterapeuter der vi bodde..

Hvis dere gir mme kan det være verdt et forsøk å bytte merke, eldste min tålte bare collett, og nest eldst brukte hipp.

Tenkte å prøve manuellterapeut så satser på at det hjelper;-) ammer for det meste men gir litt mme på kveldstid. Begynte med Nan men er gått over til hipp for ett par dager siden for å se om d hjelper;-)

Bank i bordet - ser ut til at vi får lagt oss uten å måtte bruke 2-3 timer på å roe en gråtende baby og ut på tur i 30-45 min midt på natten for å få han til å sove :-) krysser fingrene for at vi får lagt han i sengen nå uten at han våkner:-)

Back
Topp