Urolig mage

påbg17

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Er det flere enn meg som sliter med magen nå i svangerskspet?
De siste 4 dagene har jeg hatt trøblete mage. Nesten som diare, men ikke noe vondt i magen. Ikke noe feber. Og kun 1 gang om dagen.
Er dette vanlig?
Jeg nevnte det til jordmor i går på kontroll Og hun sa ikke noe spesielt om det.

Mulig det har med hormoner å gjøre. Mange får løs mage bla før fødsel. Og da øker jo hormon produksjonen.

Jeg veit mange kan slite med fordøyelsen generelt i svangerskap, og det er normalt pga hormoner, men har et par andre mulige grunner:
-Jeg reagerer på magnesiumen har jeg funnet ut.
Må prøve meg frem for å finne riktig dose så det ikke blir for mye og jeg får diaré og ikke for lite og de urolige beina tar helt av.
-Veit ikke hvordan kostholdet ditt er om dagen, men fet mat og sukker hos meg blir ikke akkurat godt mottatt av fordøyelsen [emoji14]

Googlet litt og fant ut at det var veldig vanlig med slik mage i svangerskapet. Så da må jeg nok bare leve med det. [emoji21]

Har hatt det motsatt alle mine svangerskap. Har forstått at det er veldig vanlig med plager fra fordøyelsen.

De første ukene før jeg fant ut jeg var gravid var magen veldig akutt dårlig..dette varte nesten hele 1.trimester...nå er problemet helt motsatt og må prøve få i meg nok fiber osv(tar jerntabl. og det gjør det ikke bedre)..sist så fikk jeg dårlig mage flere ganger på natten også gikk vannet på morgenen,så denne gangen blir det kanskje et «tegn»på at noe er i gang! Kanskje du kan ta jerntabletter da dette ofte gir motsatt problem:p

Det kan være litt bedre 1 dag eller to, så slår det virkelig til igjen etter det :(
Håper jordmor har noen gode råd til meg i morgen..
Æsj, det høres fryktelig slitsomt ut! Du har plagdes ganske lenge nå har du ikke?
Håper jordmor kan komme med noen gode råd, for det der høres ikke godt ut. Masse god bedringklem fra meg

Sniker fra februar. Jeg har hatt det sånn av og på hele svangerskapet, men det var verst i begynnelsen. Det er hormonelt for merker at det har tatt seg litt opp igjen nå mot slutten, og jeg har det ellers utenom sv.skap når jeg har hormoner i ubalanse/hormonsvingninger.

Jeg har også hørt at det er et tegn på at det nærmer seg fødsel. Men det er jo litt tidlig...

Har hatt løs mage det meste av svangerskapet. Litt slitsomt, men har gått greit å leve med det. :)

Jordmor hadde så og si ingenting å komme med av tips til meg i dag.. hun sa jeg kunne prøve å spise litt blåbær.
Men babyen vokser heldigvis som hun skal. Og da virket det som at de var litt likegyldige til hvordan jeg har det oppi dette. Og det forstår jeg jo og egentlig. Men jeg fikk hvertfall en ekstra kontroll om 2 uker. Så da får jeg en ny mulighet til å klage min nød dersom dette vedvarer.

Nei, dessverre. :( men siden jeg får i meg mat og lille vokser som hun skal så må jeg nok bare bite tenna sammen til hun vil komme ut.
Takk for at du tenkte på meg. :)
Usj, høres så slitsomt ut å ha det slik .. Heldigvis ikke så lenge igjen til mars, så får iallefall håpe at det ikke blir noe verre :)

Back
Topp