urolig baby?

Tweety

Mammalykke
Andre som har babyer som må bysses i søvn hele døgnet? Her klarer ikke klompen å finne roen selv. Så jeg må konstant bære han får at han skal klare å såve. Hvis jeg ikke gjør det så blir han overtrøtt og griner konstant.

Sent from my iPhone using BV Forum

problemet nå er at han såver maks 10 min på meg så må jeg gå konstant rundt å bysse. Veldig tungt

Snuppa vår er slik på dagtid, og hun blir veldig fort overtrøtt virker det som. Blir helt forstyrra om hun blir holdt våken lenger enn til mat og et bleieskift - slik som i formiddag da vi måtte skifte fire bæsjbleier på en drøy time (jippi :p).. Hver av dem kom liksom akkurat når hun holdt på å sovne, og så var det inn på badet igjen. Da tar det laaang tid før hun roer seg igjen. Heldigvis er det enklere om natta, da sovner hun stort sett igjen med en gang hun har spist.

her er det likt på natta. Bysses i søvn etter amming. Vil ikke ligge i senga. Klarer å såve på brystet, men synes det er så skummelt.Eneste plassen han såver mer en 10 min er vogna. Men har ikke energi til å trille tur 3-4 ganger om dagen når jeg sover maks 2 timer på natta. Legger oss 19.00, får maks 2-4 timer søvn fram til 06.00:o

Mye urolig her og. Må bysses I søvn og blir fort overtrøtt. Sovner heldigvis greit på natta enten på brystet eller mellom oss I senga så får heldigvis søvn på natta. På dagtid bæres hun mye I ergobabyen. Den siste uken har hun begynt å finne roen I vogna på trilletur så det hjelper seg. I starten sov hun kun I armene våre.

Her varierer det hvordan han sovner. Noen ganger skal det ikke mer til enn at jeg legger han til for å amme, andre ganger må tur, biltur, byssing og bæring til. I går hadde vi en slik dag hvor ingenting hjalp. Da hadde han ikke sovnet før i 3 tiden natt til søndag, sov urolig, opp i 9 tiden, sov kun 2 1/2 time på dagen og våken resten. Endte med at jeg dro ut på kjøretur med han i 10 tiden på kvelden. Da sovnet han og sov til han ville ha mat på natten (da var jeg så trøtt at jeg ikke så på klokken men bare koblet han til og sov videre ).

Mye uro her også (hun er 6 uker på torsdag). Noen ganger sovner hun etter amming i senga på natta, nærmest med puppen i munnen, og er jeg heldig sover hun et par timer i strekk da (rekorden er fire timer i strekk om natta, det skjer ikke ofte). Men til nå ha det aldri funka å legge henne ned for å sove etter byssing. Hun sovner i armene våre, men våkner når vi legger henne ned, selv om vi har prøvd med varmeflaske, pakke tett rundt henne osv. Samme her også med at det eneste stedet hun sover på dagtid utenom på oss, er i vogna. I går skjedde det utrolige at hun fortsatte å sove i tre timer (!!) i vognbagen etter vi kom hjem fra tur. Fantastisk!! Vanligvis våkner hun når vi kommer hjem. Håper det kan skje oftere. Litt slitsomt med lite sammenhengende søvn, ja... Har du prøvd bæresele? Akkurat nå sover lillemor i bæresele mens jeg sitter i godstolen, det er gull verdt! Så kan jeg hvile litt en liten stund også... :-)

Jeg har bæresele også, sover bare viss jeg er mye i aktivitet, å våkner når jeg stopper opp eller setter meg ned. Jeg vet ikke om dette er normalt, hadde det helt likt med første mann.

Jeg har bæresele også, sover bare viss jeg er mye i aktivitet, å våkner når jeg stopper opp eller setter meg ned. Jeg vet ikke om dette er normalt, hadde det helt likt med første mann.

Her er det også slik. Både med første mann og nå. Trøsten er at det bare er for en periode. Og husarbeid går i rykk og napp.

Mye uro her også (hun er 6 uker på torsdag). Noen ganger sovner hun etter amming i senga på natta, nærmest med puppen i munnen, og er jeg heldig sover hun et par timer i strekk da (rekorden er fire timer i strekk om natta, det skjer ikke ofte). Men til nå ha det aldri funka å legge henne ned for å sove etter byssing. Hun sovner i armene våre, men våkner når vi legger henne ned, selv om vi har prøvd med varmeflaske, pakke tett rundt henne osv. Samme her også med at det eneste stedet hun sover på dagtid utenom på oss, er i vogna. I går skjedde det utrolige at hun fortsatte å sove i tre timer (!!) i vognbagen etter vi kom hjem fra tur. Fantastisk!! Vanligvis våkner hun når vi kommer hjem. Håper det kan skje oftere. Litt slitsomt med lite sammenhengende søvn, ja... Har du prøvd bæresele? Akkurat nå sover lillemor i bæresele mens jeg sitter i godstolen, det er gull verdt! Så kan jeg hvile litt en liten stund også... :-)

Bæresele er jo 3 mnd+?

Kanskje jeg burde ha vært mer presis - mener nok bæresjal (close caboo) ment for de aller minste. :)

Bruker bæresjal innimellom, men han våkner og skriker av det, som om han har vondt.
Har sluttet å knyte han med beina i froskestilling, men heller med beina spredt, og da klager han ikke og sover godt, så det går da fremover.
Men jeg har elastisk sjal, og synes han bare faller nedover ettersom jo lengre han er i sjalet, så til slutt puster han rart fordi han havner feil på kroppen min.
Spesielt hvis jeg bøyer meg etter ting eller reiser meg, gjør bevegelser der han potensielt kan røre på sjalet...
Han bare sklir mer og mer ned.

Back
Topp