urolig baby på natten (8mnd)

Gutten vår får grøt ca kl 17:45, så er det nattdrakt og kos frem til 18:15 da han får litt melk.
Så sovner han egentlig greit og er trøtt.:angel13

MEN, så begynner det.. :smiley-angry002

Litt etter vi legger oss (ca 22.00) så "våkner" gutten..Han ligger med øynene igjen men er urolig i sengen og
lager gryntelyder.
Han har jo selvfølgelig ikke smokken, da den detter ut med en gang han sovner ordentlig.:angel7

Når han våkner da så reiser jeg med og putter i han smokken, legger han på siden å så er det stille...
I 30 MINUTTER.. så er det påån igjen og sånn holder vi på nesten hele natta.
Om jeg IKKE gir han smokken ligger han å vrir seg og grynter helt til han våkner ordentlig å da skal det mer til for at han sovner igjen.

JEG BLIR GAL AV ALDRI Å FÅ SAMMENHENGENDE SØVN!

(ja vi sover på samme rom, men bor i et så lite hus at det er ikke mulig for han å få eget rom :confused:)

Har noen av dere noen tips?

- Hilsen en desperat trøtt mor:arghh:

Vi har hatt samme problem de siste 2-3 ukene, vår baby er også 8 mnd å denne fant jeg på ammehjelpen for noen dager siden. :)


En kan oppleve at barn i alderen 7-9 måneder plutselig våkner oftere om natten enn de har gjort før. Det kan ha sammenheng med at barnet blir mer bevisst omgivelsene. Dette er av flere forfattere betegnet som separasjonsangst. En merker at de reagerer negativt og blir redde for fremmede mennesker. De gråter når foreldrene går, og smiler når de kommer tilbake. De kan rett og slett våkne hyppigere fordi de vil sjekke om mor (og far) er i nærheten, og de søker brystet for å få trygghet og nærhet.

Det kan også være store forandringer i babyens liv, for eksempel at mor har begynt å jobbe eller barnet har begynt i barnehagen. Her er nytter det ikke å øke grøtporsjonen til kvelds, men rett og slett akseptere situasjonen og gi barnet den trøst og nærhet han trenger.

Det er skrevet bøker om barns utviklingssprang, at de kan våkne oftere når de er i ferd med å lære seg nye ferdigheter, for eksempel å snu seg rundt eller begynne å krabbe. Det har også vært hevdet at tannfrembrudd kan føre til uro om nettene.
 
Back
Topp