Jeg har en liten frøken på snart 4 mnd som jeg fullammer. Vi har hatt utfordringer med ammingen fra starten av. Stramt leppe og tungebånd fikk hun klippet for noen uker siden og nå mister hun ikke lenger vakuum så ofte. Men hun har begynt med noe nytt. Hun snur på hodet med pupp i munnen og slipper taket i puppen x-antall ganger per amming! Det skjer før utdrivingen kommer i gang, men også så fort den har avtatt og melken ikke lenger renner for fullt. Ofte må vi bare avslutte og prøve å bytte pupp, men det blir samme leken der for å få i gang utdrivingen. (har prøvd nesespray uten at det har gjort noen forskjell) Det skjer selvfølgelig ikke hvis puppen er veldig full, men nå for tiden føles de veldig tomme :/ Hun har i tillegg begynt å våkne annenhver time om natten. Spiser ikke alltid så mye, men jeg må som regel ta henne opp og puppe litt før hun finner roen igjen. Enkelte dager får jeg bare lyst til å gi opp hele ammingen, men så plutselig kan hun kose seg veldig med puppen og så får jeg helt dårlig samvittighet for at jeg vil slutte 
Er det noen som har opplevd det samme? Er det 3-månederskrisen som er over oss? Bør jeg prøve å øke melkemengden?
Kan legge til at hun hadde en periode fra 7-10 ukers alder med puppenekting og dårlig vektoppgang, men siden dess har kurven pekt riktig vei.
Er det noen som har opplevd det samme? Er det 3-månederskrisen som er over oss? Bør jeg prøve å øke melkemengden?
Kan legge til at hun hadde en periode fra 7-10 ukers alder med puppenekting og dårlig vektoppgang, men siden dess har kurven pekt riktig vei.