Urinveisinnfeksjon

lillemy9

Forelsket i forumet
Er det noen som har hatt urinveisinnfeksjon i løpet av svangerskapet? Tror jeg har fått det, og skal innom legen en tur med urinprøve i morgen. Er det noen som vet hva som skjer hvis man har det? Er er farligere for gravide? Hadde nemlig urinveisinfeksjon for en del år siden, og da var det liksom ikke så stress med å komme til legen, fikk bare beskjed om å drikke mye, og tisse det ut...
Er forresten 10 uker på vei i dag, i følge Babyverden[:D] Håper på mange mange flere uker, selv om jeg begynner å bli lei av å være gravid. Slitsom å ikke ha ork til så mye lenger, og heller ikke matlyst[:'(]

Jeg har hatt det flere ganger(men ikke i svangerskapet), men det er viktig og få tatt kverken på bakteriene før det går videre til nyrebekkenbetennelse.
Men det er greit og få anti.b for det da,så slipper du og få mere ubehag enn det du allerde har.
Lykke til i morgen!

ORIGINAL: lillemy9

Er det noen som har hatt urinveisinnfeksjon i løpet av svangerskapet? Tror jeg har fått det, og skal innom legen en tur med urinprøve i morgen. Er det noen som vet hva som skjer hvis man har det? Er er farligere for gravide? Hadde nemlig urinveisinfeksjon for en del år siden, og da var det liksom ikke så stress med å komme til legen, fikk bare beskjed om å drikke mye, og tisse det ut...
Er forresten 10 uker på vei i dag, i følge Babyverden[:D] Håper på mange mange flere uker, selv om jeg begynner å bli lei av å være gravid. Slitsom å ikke ha ork til så mye lenger, og heller ikke matlyst[:'(]

fikk beskjed om utslag på uvi når jeg fikk bekreftet svangerskapet. Det er ikke så mye å tenke på så lenge du ikke har mye smerter. Ett tips for å bli kvitt det uten medisiner er å kjøpe tranebær tabeletter på helsekost og apelsinjuice. Dette prøvde jeg og ble bra av meg selv uten medisnier[:D] men hvis du ikke blir bedre så anbefaler jeg deg å ta konatkt med lege da for medisiner. Men prøv tranebær og juice en stund først[:)] Lykke til[:D]

Hadde det mange ganger i sist svangerskap og nå. Fikk høre at man SKAL behandles for det når man er gravid, så det ikke blir nyrebekkenbetennelse av det, for da kan det gå galt! Derfor man skal levere urinprøve på hver kontroll. Ihvertfall måtte jeg det!
Begynner selv på selexid-kur i morgen[;)]

eg har uvi også, eg er 12 uker på vei, har fått selexsid så håper det vil hjelpe

Jeg har det +3 og noe.. Fikk ikke noe for det [&:] hørte ikke noe fra legen jeg selvom jeg burde det..

Jeg er ganske mye plaget med UVI, men har ikke hatt det i sv.skapet så langt. Noen ganger, hvis jeg oppdager symptomene tidlig så klarer jeg å ta knekken på det ved å ta masse tranebærtabletter (4-5) i ganga, kjøpe C-vitamin brusetabletter i Sverige (som er sterkere enn norske) og ellers drikke surt. Tranebærjuice finnes f.eks. på Mega. Hold deg unna sukker, det gjør at den er værre å bli kvitt. Lykke til. (Hvis du får antib. så er det alltid selexid som funker for meg ihvertfall)

nei har ikke erfaring med åssen det er med gravide å uiv.
håper legen kan gi deg noen gode råd i morra.
masse god bedring og gratulerer med 10 uker[:)]

ORIGINAL: Momin

Hadde det mange ganger i sist svangerskap og nå. Fikk høre at man SKAL behandles for det når man er gravid, så det ikke blir nyrebekkenbetennelse av det, for da kan det gå galt! Derfor man skal levere urinprøve på hver kontroll. Ihvertfall måtte jeg det!

hm skal man ha behnadling sier du? Jeg fikk beskjed at legen ikke ville skrive ut medisiner så tidlig, så jeg måtte spise tranebær tabeletter og drikke masse apelsinjuice..

ORIGINAL: Tove81

ORIGINAL: Momin

hm skal man ha behnadling sier du? Jeg fikk beskjed at legen ikke ville skrive ut medisiner så tidlig, så jeg måtte spise tranebær tabeletter og drikke masse apelsinjuice..

Fikk høre det sist jeg var gravid. Og når jeg begynte å kjenne at jeg fikk uvi nå spurte jeg på legekontoret om jeg kunne ta tranebær, mn de anbefalte at jeg ikke gjorde det, pga at de kunne inneholde et eller annet. Så jeg starter på selexid i morgen!

Tusen takk for svar alle sammen Er så glad jeg har dere, så jeg slipper å dukke opp på legekontoret som et stort spørsmålstegn:)
Får håpe de finner ut om det er uvi eller ikke, og at de gjør noe med det! Er ikke noe godt at det svir sånn, og at jeg må løpe på do, for en dråpe eller to... (haha... rimte litt gitt)

Fikk svar på urinprøven jeg tok i dag, og den viste ingen infeksjon! Så da er det vel bare blæra som ligger litt i press kanskje da!?[:)]

Back
Topp