Urinveisinfeksjon

Kimsen

Glad i forumet
noen som har hatt det i svangerskapet? tok dere antibiotika eller gikk det over av seg selv? mye smerter?

fikk kjempe smerter i nederste delen av magen i formiddag, det holdt på i 4 timer med intense smerter, før det heldigvis ble bedre. dro på legevakta, og fikk utslag på urinen. smertene er heldigvis over nå, men fikk skreve ut antibiotika. Vil absolutt ikke ta antibiotika nå, så har hamstra appelsin juice, i håp om at det går over av seg selv[&:]

Ta medisinen du fekk... Uvi kan starte fødselen[&:][&:][&:] Fekk du Selexid?? 

Er helt trygt å ta medisnen... Enkelte typer kan gravide ta[;)]
Har og hatt det, drakk appelsinjuice og tranebær som en helt, funket ikke....

Enig, ta medisinen du fikk.
Jeg hadde urinveisinfeksjon.. og det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse. Hos meg utviklet det seg til nyrebekkenbetennelse temmelig skjapt og jeg ble innlagt på sykehuset (siden jeg var gravid i tillegg). Så det lureste eg å følge det legen har sagt, slik at det ikke blir verre for deg.

urinen måtte dyrkes først, så endelig svar får jeg ikke før mandag. han skrev ut medisinen itilfelle jeg skulle få smertene tilbake iløpet av helgen. fikk selextid

jeg hadde også urinveisinfeksjon nettop, men legen på legevakta ga meg feil medisin! jeg fikk en som het trimetoprim (?) noe i den dur.. den skal iallefall ikke taes av gravide.. ikke noe kjekkt å gå å tenke på ..:(
så bare forsikre deg om at den er safe for gravide å ta, så går det så bra så:)

Selexid kan gravide trygt ta og eg hadde startet kuren, enn om eg ikkje har smerter. 

takk for mange svar, dere er supre[:D] må vell bare gå på apoteket imorgen tidlig å hente ut resepten da!

ORIGINAL: TøttaMedKnøttet

takk for mange svar, dere er supre[:D] må vell bare gå på apoteket imorgen tidlig å hente ut resepten da!

Det er da luraste[:)][:)]

Du må ta medisinen ja... Appelsinjuice etc virket forebyggende, men ikke behandlende.. Er fint å ta det også, sammen med tablettene.[:D]

hei,jeg har det nå men jeg har vist fått infeksjon og betennelse som legen min sa til meg litt vondere en urinveisinfeksjon så jeg har fått Diclocil 500 mg som jeg skal ta 3 ganger om dagen men er feridig med den til søndagen,men jeg har jo blitt bra igjen da så det er veldig godt...

men du "idapjus" hvordan får du lagt inn bildet på siden din i margen på siden der det står hvor du er fra og om du er pålogga å sånn??

hilsen linda

Dro på apoteket og sku hente resepten på selexid, men de hadde ikke denne inne. ho apotekteknikeren sa at selexid ikke var første valget ved UVI og graviditet, og at jeg heller burde hatt amoxicillin. hun ringte legevakta også for å få det bekreftet. noen som har brukt dette merket?

når jeg no sto der på apoteket, og sikkert ble små stresset, og usikker på medisinen, ble jeg plutselig kjempe svimmel og alt svartnet for meg. Ho apotekteknikeren måtte hjelpe meg til en stol, og gi meg vann. Gikk over etter en stund, men var skikkelig ubehagelig. noen fler som har opplevd lignende?? huff må vell ta meg en tur til legevakta IGJEN[&:]

Da står at gravide kan bruke selexid i vedlegget då. Men hu skal gjera som legen har sagt då!! Og eg spurte ein lege, når eg hadde halsbetennelse, om eg kunne ta selexid, men den er best mot uvi sa hu. Så stol heller på legen din.

Ang at det svartnet for deg, høyres ut som blodtrykksfall, ha litt lakris med deg framover, det hjelper[:)]

skal på butikken å kjøpe meg lakris, takk for tips[:D] hmm..kan antibiotika ha noe med soppinfeksjon å gjøre? d vil jeg ikke ha[&:] flere som har erfaring med amoxicillin?

Amoxicillin er nok å foretrekke fremfor Selexid, da det fins mer erfaring med dette preparatet sammenlignet med Selexid. Selv tok jeg Furadantin da jeg fikk uvi nå i svangerskapet, dette er iallefall førstevalget både ved sykehuset her og hos min fastlege. Jeg ble skikkelig dårlig når jeg hadde uvi, ikke egentlig noe svie og smerter ved vannlating, men ble helt utrolig svimmel og kvalm. Smertene kom ett par dager etter dette, og da først når det begynte å nærme seg nyrebekkenbetennelse [&:] Men som alle andre sier, en uvi skal alltid behandles når man er gravid da det i værste fall kan sette igang fødsel. Lykke til, håper formen kommer seg raskt! [:)]

ORIGINAL: TøttaMedKnøttet

skal på butikken å kjøpe meg lakris, takk for tips[:D] hmm..kan antibiotika ha noe med soppinfeksjon å gjøre? d vil jeg ikke ha[&:] flere som har erfaring med amoxicillin?

Får håpa du slepp unna lavt blodtrykk altso, eg svimler rundt over alt[8D] Da som er verst er om eg besvimer (ikkje skjedd enda) men klassen veit eg er gravid og har lavt blodtrykk, det hjelper jo. Slik at dei ikkje får panikk og ringe ambulanse med ein gang[8D]

Må nok si meg enig i at det er lurt å ta antibiotika dersom du får påvist urinveisinfeksjon. Særlig siden du er gravid.

Jeg har hatt UVI et par ganger i løpet av svangerskapet (ikke kjempealvorlige tilfeller, men..), men jeg blir veldig plaget av gjentatte soppinfeksjoner når jeg tar amtibiotika og det respekterer legen og han sier at jeg kan avvente behandling så lenge jeg ikke blir verre.

Uansett bør du kanskje tenke forebyggende resten av svangerskapet. Ta tranebærtabletter (som hjelper veldig på meg), hold deg varm (bruk f.eks. ullundertøy, drikk masse vann og legg en varmeflaske på magen dersom du får smerter (ikke for varm pga.babyen).

Lykke til! Håper du føler deg bedre snart!

Jeg har hatt UVI så mange ganger at jeg ikke har tellingen lenger. Det beste er å ta medisinen. Man kan ha UVI uten smerter også, uten å legge merke til det. Det har skjedd meg en gang eller to, men for det meste har jeg merket det selv.

Ang. at du svimler, det er sikkert blodtrykksfall eller lignende, slik som andre har påpekt, men sjekk det gjerne med legen din hvis det bekymrer deg. Det sliter jeg med innimellom. Da må jeg bare finne et sted hvor jeg kan sitte eller legge meg ned. Det er ekkelt og ubehagelig. [&:]

God bedring! [:)]

Back
Topp