Urinveisinfeksjon

K89

Elsker forumet
Desemberskattene 2024
Jeg har tatt hjemmetest for urinveisinfeksjon som gir utslag på leukocytter. Jeg tisser ofte men det har jeg gjort i flere uker, forskjellen er at jeg føler det kommer litt mindre urin nå enn tidligere, og idag synes jeg det har begynt å svi litt. Vet at man må medisineres ved uvi i svangerskapet, men jeg lurer på om noen vet om det er trygt å vente til mandag når fastlege eller jordmor er tilgjengelig, eller om jeg må dra på legevakta nå fortest mulig? Mulig dumt spørsmål, er bare så redd for å miste/at noe skal skje med to ma bak meg…:( Er i uke 18+4.

Ring legevakta :) UVI skal behandles hos gravide, bla for å hindre premature rier. Lykke til!

Siden det er helg, ring legevakt. Best å få i gang behandling så raskt som mulig, ville ikke nølt med det. Det er jo en grunn for at man sjekker urin på hver kontroll. Best å aldri ta sjanser:shy:

Fikk du kontakt med legevakten? Et annet tips er Kry og tilsvarende videotjenester. Mange forsikringer har dette inkludert - sjekk hva du har. Raskt og behagelig og har fått utskrevet resept på ting som øyekatarr osv tidligere, så vil tro UVI er noe de også kan hjelpe med om du viser til at det har slått ut.

Fikk du kontakt med legevakten? Et annet tips er Kry og tilsvarende videotjenester. Mange forsikringer har dette inkludert - sjekk hva du har. Raskt og behagelig og har fått utskrevet resept på ting som øyekatarr osv tidligere, så vil tro UVI er noe de også kan hjelpe med om du viser til at det har slått ut.

Jeg ringte dit i går og de ba meg avvente litt fordi jeg hadde så milde symptomer, tok en ny test i dag og der slo den ikke ut på leukocytter lenger. Urinen var også helt klar i dag tidlig sammenlignet med da den slo ut, da var den litt uklar. Så da venter jeg til i morgen og tar kontakt med jordmor/fastlege:)

Jeg vurderte nettlege i form av Kry eller nettlegevakt som jeg har brukt tidligere, men de opplyser om at de kun skriver resept ved ukomplisert uvi. Som gravid regnes det vel som komplisert? Tusen takk for tipset uansett:happy:

Back
Topp