Urinveisinfeksjon

Kyv

Betatt av forumet
Hei :)

Flere som har opplevd å få uvi i svangerskapet? Jeg fikk beskjed om at det ble funnet bakterier i urinprøven min og at jeg må vente to uker før jeg leverer ny. Har lite symptomer på det, men leser jo at det ikke er bra å gå med ubehandlet uvi og ble litt småstresset av at jeg må vente så lenge. Men legen min er så kort i praten at jeg rakk ikke å få sukk for meg før han la på.
 
Hei :)

Flere som har opplevd å få uvi i svangerskapet? Jeg fikk beskjed om at det ble funnet bakterier i urinprøven min og at jeg må vente to uker før jeg leverer ny. Har lite symptomer på det, men leser jo at det ikke er bra å gå med ubehandlet uvi og ble litt småstresset av at jeg må vente så lenge. Men legen min er så kort i praten at jeg rakk ikke å få sukk for meg før han la på.
Opplevde i første svangerskap. Fikk antibiotika. Første reagerte jeg på, fikk en ny som ikke fjernet det og måtte på ny kur. Så her tok det lang tid å bli kvitt det. En urinveisinfeksjon kan gå over til nyrebekkenbetennelse som igjen kan starte en fødsel.
 
Viktig å behandle UVI som gravid og veldig vanlig ikke ha symptomer.
Men kan være andre bakterier i prøven sånn sett og ikke nødvendigvis UVI så ville ringt opp igjen og spurt.
Hadde UVI sist gang samt gbs som da tilsa at jeg skulle ha antibiotika under fødsel selv om akkurat det ikke er vits å behandle under svangerskapet
 
Gikk inn på fürst.no og fikk lese hva bakterier han hadde funnet, og ser ut som det er sånn GBS. Da er det vel ok å vente i to uker da siden de ikke egentlig behandler sånne streptokokker underveis i svangerskapet? Bare under fødsel? Argh, litt irriterende med en lege som informerer så lite! :bored:
 
Jeg fikk beskjed nå at alle urinprøver til gravide skal dyrkes. Fikk veldig raskt svar. Har fått antibiotika begge ganger, siden de vil unngå kynnere som framprovisere prematurrier.
Har hatt det to ganger allerede. Fikk også påvist gbs.
 
Jeg fikk beskjed nå at alle urinprøver til gravide skal dyrkes. Fikk veldig raskt svar. Har fått antibiotika begge ganger, siden de vil unngå kynnere som framprovisere prematurrier.
Har hatt det to ganger allerede. Fikk også påvist gbs.
Tidligere var det kun prøvene som viste noe. Sist fikk jeg høre om dyrking og at den hadde vært fin. Visste ikke da at de dyrket den en gang.

Har bare hatt urinveisinfeksjon i første svangerskap. Tok 3-4 uker å få det bort
 
I
Jeg fikk beskjed nå at alle urinprøver til gravide skal dyrkes. Fikk veldig raskt svar. Har fått antibiotika begge ganger, siden de vil unngå kynnere som framprovisere prematurrier.
Har hatt det to ganger allerede. Fikk også påvist gbs.
kke praksis her ihverfall, hverken hos lege/jm eller på sykehuset.
 
Back
Topp