Urinveisinfeksjon?

FruLinda

Glad i forumet
Er det noen her som har hatt barn med urinveisinfeksjon?
Lukas har hatt 38 i feber siden torsdag, men jeg har hele tiden tenkt at det sikkert har med at han er forkjølt.
Men i dag så har vi kjent at tisset hans lukter litt stramt.
Han griner litt mer enn vanlig også, men det pleier han jo å gjøre når han har feber.
Kom plutselig på at kanskje det kunne være urinveisinfeksjon, men når jeg søker på nettet så står det at det er vanlig med høy feber, men 38 er jo ikke så veldig høyt.

Jepp min eldste datter hadde nyrebekkenbetennelse da hun var 8mnd. Vi var innlagt på sykehus en uke mens hun fikk antibiotika flytende (i ei åre på hodet [:(])
Vi merket at hun var veldig utilpass, ikke mye feber, men utrolig stram tisselukt!!! Ville ikke tisse, gråt hver gang...
Man kan kjøpe sånne poser på apoteket til å samle baby-urin i. Kjøp en sånn pakke, og lever hos lege! Blir fort veldig alvorlig når dem er så små!

Oj!! Da må jeg få tatt urinprøve og bestille time hos legen [:-]
Får håpe det ikke er det, men best å være på den sikre siden!

Datteren vår fikk nyrebekkenbetennelse 2 juledag i en alder av 4 (nesten 5 mnd)!!!
Legevakta først, så innleggelse på ullevål [:(]

Det gikk jo bra, men absolutt ikke noe moro!!!!!!

Kan være lurt å sjekke....
Vi merket det ved at snuppa fikk feber og stram urinlukt!
Allmenntilstanden hennes var faktisk ikke så ille...hun var bare bittelitt mer sutrete (og hun er aldri det....alltid blid[:D] ).
Men vi dro nå på legevakta alikevel...og det er jeg glad for!!!!!!! Huff....

Nå er det jo mye lettere for jenter å få urinveisinfeksjon/nyrebekkenbet. da urinrøret og bajsen er ganske nærme hverandre...[&:]

Lykke til [:)]

Uff det hørtes fælt ut [:(]

Jeg syns han har komt seg veldig siden i går, kjenner ikke den lukta lengre, feberen er borte og han er seg selv igjen (griner ikke så mye). Så jeg ser det litt ann, hvis jeg kjenner den lukta en gang til så tar jeg kontakt med legen.

Takk for svar jenter [:)]

Gullet her hadde urinveisinfeksjon for ca 3 uker siden. Blei ikke oppdaga før legen tok CRP (var 120). Han hadde ingen symptomer på annen sykdom, så de tok urinprøve og fikk utslag. Han hadde 40 i feber mange dager. Var hos legevakta to ganger uten at de gjorde noe. Var først på det tredje besøket de fant ut hva som feilte... Mitt tips: Hvis du er i tvil kan du levere en urinprøve eller be om at de gjør en CRP-måling.

Kjøp tisseposer til å feste på tissen hans på apoteket også leverer du den i morgen formiddag på legekontoret.. Sett den på tidlig på morningen, og ta den av etter noen timer og lever. Så får du svar ganske fort på legekontoret [:D]

Det KAN jo være UVI, selv om det på guttebabyer er svært sjelden. Mye mer vanlig hos jentebabyer der urinrørsåpningen ofte kommer i kontakt med bæsj.

Lykke til og god bedring til lillemann. Håper det ikke er UVI!

Jeg har gutt, og legen sa faktisk at når de er så små oppstår urinveisinfeksjon noe hyppigere hos gutter enn hos jenter, forstå det den som kan... Dersom du kjøper tissepose er det anbefalt at du får urinen over i glass fort, sånn at det ikke kommer bakterier fra huden over i posen/urinen.

God bedring [:)]

Back
Topp