Urinveisinfeksjon???

RedElf

Elsker forumet
Jeg har hatt vondt i magen i hele dag. Omtrent 2 - 3 cm under navlen. Minner om sånne tak/ strekk.

I tillegg lukter urinen min ganske sterkt. Det har den gjort i går og i dag.

Leste på lommelegen at det kunne være urinveisinfeksjon. Aldri hatt det før så jeg lurer på om noen har en erfaring eller to å dele.

Hva kan det være?
Om det er urinveisinfeskjon . hva gjør man med det?

uvi kan jo forekomme på så mange måter. beste måten å finne det ut på er å ta en urinprøve!

Vanskelig å si, men det beste er vel å levere en urinprøve hos legen. Da får man et sikkert svar [:)]

Hos noen går det over uten medisiner, men jeg må alltid ha antibiotika. Husk å drikk mye væske! Gjerne noe surt som appelsinjuice.

Hos meg pleier det å svi når jeg tisser, har aldri merka noe til at urinen lukter annerledes [8|]

Ring legen din. De blir sikkert å be deg om å levere en urinprøve. De sjekker urinprøven for utslag, og er det det så har du infeksjon. I så fall får du antibiotika for å fikse opp i det[:)]

Det er viktig å få behandlet en UVI, da bakteriene kan krype opp i nyrebekkenet og lage betennelse der!

ORIGINAL: splash

Vanskelig å si, men det beste er vel å levere en urinprøve hos legen. Da får man et sikkert svar [:)]

Hos noen går det over uten medisiner, men jeg må alltid ha antibiotika. Husk å drikk mye væske! Gjerne noe surt som appelsinjuice.

Hos meg pleier det å svi når jeg tisser, har aldri merka noe til at urinen lukter annerledes [8|]

Vanligvis er det sånn hos meg og, men da jeg gikk gravid for eksempel, så merka jeg det ikke før jeg hadde vondt i magen og generelt sett var dårlig. Da hadde de begynt å bevege seg videre opp i systemet.

Urinen kan lukte pga bakteriene i den[:)]

Takk for svar
Tenker det blir en liten telefon tillegekontoret i morgen for å høre [:)]

Back
Topp