Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De mente det ikke var nødvendig å komme siden jeg ikke kjenner noe idag! Så ser der ann til imorgen!Hvordan gikk det på legevakten idag?
De mente det ikke var nødvendig å komme siden jeg ikke kjenner noe idag! Så ser der ann til imorgen!er ikke helt beroliget ennå, så ringer nok legen min imorgen uansett!
![]()
Kjenner jeg er bekymret, så vurderer å dra nedover uansett! Men da blir ikke med morgenurin selvfølgelig! Tror du det har noe å si?Det syns jeg var ganske dårlig av legevakten :/ selv om du ikke har symptomer lengre så har du hatt symptomer og det skal sjekkes når man er gravid (og helst ellers også). Ikke gi deg i morgen, dra til legen med urinprøve uansett. Er det ikke utslag på uvi da så er jo det supert, men uvi i svangerskapet kan ha både mildere/ingen symptomer eller sterkere symptomer så det er superviktig å teste urinen!
Ps. Du kan få kjøpt slike uvi-tester på apoteket, jeg hadde alltid det liggende hjemme når jeg var veldig plaga, teste med sånn hvis det kom i helgene før jeg ringte legevakta. Hvis testen var positiv eller jeg var usikker på resultatet fikk jeg komme inn med en gang, men hvis jeg ikke hadde testet selv eller ikke nevnte testen ville de helst "se det ann" til legesenteret åpnet igjen på mandagen -.-
Kjenner jeg er bekymret, så vurderer å dra nedover uansett! Men da blir ikke med morgenurin selvfølgelig! Tror du det har noe å si?
Har sett de testene på apoteket! Må kanskje kjøpe inn noen så jeg har!![]()
Har spart på morgenurinen min da! Den står å kjøleskapet med plastfolie rundt! Duger den enda da? Vet ikke om det ble helt tett med plastfolie!Gjør ingenting om det ikke er morgenurin, men det er lurest fordi den er så konsentrert i forhold til resten av dagenhar du bare en liten infeksjon er det mer sannsynlig at testen slår ut på morgenurin enn "resten av dagens-urin"
jeg har fått beskjed av fastlegen og alltid ta med morgenurin så sant det er mulighar et lager av uringlass nå, men før brukte jeg syltetøyglass eller sånn salsa til taco-glass eller lignende, med lokk selvfølgelig
hadde glasset oppi en brødpose (har ikke noe å si, men jeg syns det ble mer hygienisk da
) og satte i kjøleskapet fram til jeg skulle dra. Og ja, det var legen min som sa jeg skulle gjøre det sånn
![]()
Har spart på morgenurinen min da! Den står å kjøleskapet med plastfolie rundt! Duger den enda da? Vet ikke om det ble helt tett med plastfolie!![]()
Den har stått siden kl 8 imorges!Skal helst bare stå noen timer, feks tissing kl. 5 på morgenen og legetime kl 14 går helt fint.
Et døgn er det lengste, etter det må du ta ny urinprøve
Er over 4 år siden jeg fikk den infoen da, men vil tro det er ganske likt enda
Edit: max 4 timer i romtemperatur![]()
Den har stått siden kl 8 imorges!men hvis jeg tar morgenurinen med til legen imorgen vil det kanskje være lurere siden resultatet blir mer korrekt da? Hvis urinen er utvannet å ikke slår ut på noen infeksjon ikveld, men det likevel er det tenker jeg. Huff! Dette er vanskelig!
Ja!Hvis du ikke får tatt noe ny prøve i morgen tidlig, men kan i kveld kan du drikke mindre i timene før du tar prøven slik at den blir mest mulig konsentrerter jo derfor morgenurinen er så konsentrert, fordi vi ikke drikker mye på natta
hvis du skal til legen rett rundt kl 8-9 i morgen tidlig gjør det nok ingenting å bruke den prøven du allerede har i kjøleskapet, hvis det blir seinere enn det ville jeg tømt ut prøven du allerede har, vaska beholderen godt og tatt en ny
![]()
Så bra!Har vært til legen nå å fikk antibiotika!![]()
Tusen takk!Så bra!masse god bedring
![]()