Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for så raskt svar!Nei det er ikke farlig så lenge det blir behandlet før det blir skikkelig ille. Ta en tur til legen og ta urinprøve. Så får du nok en antibiotikakur.
Bare hyggeligTakk for så raskt svar!skal ringe legen på mandag!
å i mellomtiden drikke masse!
Hvis du har noe med tranebær i liggende eller kan få tak i feks. Tilskudd, te, juice, så er det veldig lurt å tadet er forebyggende også
![]()
Sitron i vannet du drikker.
Og kuren svigermor sverger til som faktisk funker ganske godt (men kom deg til legen å få en skikkelig kur uansett);
2 spiseskjeer sukker røres ut i 1dl eddik. Bland med vann, ha i så mye vann at du klarer å svelge blandingen, men lag den så sterk du klarerdrikk 2 spiseskjeer av blandingen morgen, middag og kveld.
Hold deg varm på beina og underlivet![]()
Hilsen ei som på det meste hadde 17 uvi-er på 1 år, ble rimelig lei og har funnet fram til de beste triksa![]()
Takk for mange fine tips!Hadde forresten en uvi da jeg var nøyaktig like langt på vei som deg, har ei nydelig jente på 7mnd nå så det gikk veldig bra![]()
Oi! Nå skremmer du meg litt! Ser det ann i noen timer, er det ingen bedring så blir det legevakta neste da!Gå innom legevakten du, ikke vent til mandag. Urinveisinfeksjon skal behandles med en gang hos gravide, ellers kan det i verste fall føre til SA eller for tidlig fødsel. Husk å si at du er gravid, så du får riktig type antibiotika.
Oi! Nå skremmer du meg litt! Ser det ann i noen timer, er det ingen bedring så blir det legevakta neste da!

Okei!Så ikke før nå at du tenkte å vente til mandag med legebesøk. Ville nok tatt en tur i kveld, seinest i morgen, det er viktig å komme i gang med behandling ganske kjapt hos gravide, det kan fortere utvikle seg til nyrebekkenbetennelse hos gravide enn ikke-gravide og det vil man jo helst unngåfor tidlig fødsel trenger du ikke tenke på siden du bare er 4+1, men fosterskade kan forekomme hvis man går lenge med ubehandlet uvi. Det er jo ikke så veldig lenge til mandag, men jo fortere man får behandlet det jo bedre
![]()
Som sagt over her er det viktig å si ifra til legen om graviditeten, et av de mest brukte antibiotikamerkene mot uvi, furadantin, skal ikke brukes i 1.trimester![]()
Go bedring!![]()
Så bra du ringte. Høres ut som en lur ide. Ikke nøl med å reis innHar snakket med legevakta å de ba meg komme i morgentidlig hvis det ikke var noen bedring!![]()
Takk!Så bra du ringte. Høres ut som en lur ide. Ikke nøl med å reis inngod bedring!
Helt enig!Takk!tenker det er bedre å sjekke en gang for mye enn for lite!
![]()
Har snakket med legevakta å de ba meg komme i morgentidlig hvis det ikke var noen bedring!![]()
Ja, har tenkt å dra uansett!Ta en urinprøve i morgen tidlig på et rent syltetøyglass eller lignende og reis på legevakten uansett. Selv om det blir bedre kan det fortsatt være infeksjon, selvfølgelig mulig å "drikke" den bort, men viktig å få sjekket det![]()