Urinveisinfeksjon og urinlekkasje

Hermine

Gift med forumet
Jeg har følt på en UVI det siste døgnet. Antydning til svie ved vannlating 1 gang, vondt helt nederst i magen, har konstant følt behov for å tisse. Sov dårlig i natt pga dette, måtte stadig opp på do og lite kom ut.. Veldig rart, er vant med at UVI gjør VONDT ved vannlating! Når jeg endelig sovnet, våknet jeg av at jeg hostet - og da kom det litt vått i trusa. Sto opp og skiftet til tørr truse. Det ante meg at det kunne være en urinlekkasje, men dette har jeg ikke vært borti før. Har vært til legen nå, og urinprøve er sendt til dyrkning. De fant ingenting i urinen de testet der, men legen ville likevel jeg skulle gå på en ukes Pencillinkur, siden har mente symptomene var så klare. Han sa det nok er UVI som gjør at jeg lekker litt når jeg hoster, nyser osv.. Jeg har til vanlig god kontroll på bekkenbunnsmuskler og magemuskler, og kjenner jeg blir bekymret. Nå kniper jeg for harde livet her! Noen med erfaringer? Er 10+4 i dag.

Det er normalt at man blir slappere der nede pga. hormonene i svangerskapet. Jeg pleier av og til å få uvi-symptomer dersom jeg drikker lite. Ellers så kommer det jo mer fra skjeden når man er gravid. Også så flytende at man kan tro man har urinlekkasje. Drikk masse, gjerne syrlig drikke som apoelsinjuice. I tillegg til masse c-vitamin så mener jeg at det omtrent kan helbrede uvi. :)

Det er normalt at man blir slappere der nede pga. hormonene i svangerskapet. Jeg pleier av og til å få uvi-symptomer dersom jeg drikker lite. Ellers så kommer det jo mer fra skjeden når man er gravid. Også så flytende at man kan tro man har urinlekkasje. Drikk masse, gjerne syrlig drikke som apoelsinjuice. I tillegg til masse c-vitamin så mener jeg at det omtrent kan helbrede uvi. :)

Ok, takk for svar og gode råd! Prøver å drikke nok vann, og skal prøve meg på appelsinjuice. Er enig i at det er vanskelig å lokalisere hvor fuktigheten kommer fra. Nå skal jeg også slutte med progesteronstøtten, så da blir det nok litt annerledes der nede enn jeg er vant til.. Får bare prøve å ta endringene med ro. Fikk iallfall konstatert at baby hadde det bra, siden fastlegen slo til med en ny ultralyd - og den lille bedrev turnaktiviteter! Godt å høre fra noen med litt erfaring:-) Takk!

Aldri hatt uvi, men de kunne sende urinen til dyrking. Da får man mer informasjon en de vanlige tester de har på kontoret. Ellers tranebær juice er en kjent kur for uvi. God bedring!

Du burde ikke drikke apelsinjuice!:) har vært plaget mrd UVI i mange år, og alle legene jeg har spurt har sagt at apelsinjuice er alt for søtt, slik at bakteriene bare trives bedre:)

Aldri hatt uvi, men de kunne sende urinen til dyrking. Da får man mer informasjon en de vanlige tester de har på kontoret. Ellers tranebær juice er en kjent kur for uvi. God bedring!

Takk:-) De har sendt prøve til dyrking, så da får jeg vel beskjed om de finner noe.

Du burde ikke drikke apelsinjuice!:) har vært plaget mrd UVI i mange år, og alle legene jeg har spurt har sagt at apelsinjuice er alt for søtt, slik at bakteriene bare trives bedre:)

Hm, ja juice er jo veldig søtt. Tenker å drikke mest vann, og kanskje velge appelsinjuice istedenfor eplejuice - og evt blande ut med vann. Kan jo sikkert spise appelsin og.. Prøver å holde juicedrikkingen nede pga vekta:-)

Legen min sa at appelsinjuicen og syrligheten hjalp på sviingen når man tisset osv. noe jeg kan bekrefte. Alt med måte regner jeg med :)

Men apelsinjuice man kjøper i butikken er ikke så syrlig, den er mest søt:) pleier å få UVI hver vinter, og de fleste år nyrebekkenbetendelse, og alle legene jeg har vært hos har sagt jeg skal holde meg unna juice. Kan drikke tranebærjuice, men den er best for å forebygge:)

Back
Topp