Urinveisinfeksjon og gravid?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Min urinprøve viser +4, og legen tippe at jeg hadde urinveisinfeksjon. De har sendt prøven til dyrkning, samt tatt blodprøver av meg. Jeg tisser ofte, men jeg drikker også mye. Følelsen av å måtte tisse har jeg hele tiden. Er det noen som har hatt +4 uten at det var noe galt? Og hvor lenge kan man gå ubehandlet med urinveisinfeksjon? Legen tippet at jeg hadde gått med dette enn stund, og at dette var en av årsakene til at jeg gar så ekstremt mye og vonde kynnere. Jeg ble litt beskymret for å føde for tidlig pga dette.

4+ på hva? proteiner, leukocytter? 
jeg hadde også utslag på protein i dag, men den var bare 1+. Har heller ingen symptomer. Noen kan gå med det lenge som du sier, men du har vel levert urinprøver ved tidligere kontroller. Så det kan jo umulig være sååå lenge du har gått med det? uansett godt å få det sjekket, håper du får behandling og at kynnerne roer seg!

Har desverre ikke svar på det du spørr om. Men kan komme med et tips som hjelper mot urinveisinfeksjon. Hadde det selv i forige svangerskap. Appelsinjuice og tørkede tranebær hjelper :) Jeg drakk bare apelsinjuice å ble kvitt infeksjonen av det:) Men hadde ikke en kraftig infeksjon, men følslsen av å måtte tisse heeele tiden!

På leukocytter tror jeg det var. Jeg har ikke så ofte svangerskapskontroller jeg, jeg er mest til ultralyd å slike ting, så levere urinprøve er jeg også dårlig til så det er iallefall 1,5-2 månder siden ble sjekket. Legen mente dette var lenge, men kanskje ikke? + 1og 2 på proteiner har jeg hatt hver gang. Da har ikke legen sagt noe på det.

June anette skrev:
Har desverre ikke svar på det du spørr om. Men kan komme med et tips som hjelper mot urinveisinfeksjon. Hadde det selv i forige svangerskap. Appelsinjuice og tørkede tranebær hjelper :) Jeg drakk bare apelsinjuice å ble kvitt infeksjonen av det:) Men hadde ikke en kraftig infeksjon, men følslsen av å måtte tisse heeele tiden!

uvi hos gravide kan være symptomfritt, men kan føre til kynnere og stikkinger oppi der.... og sette i gang fødsel ja.. det er blant annet derfor man sjekker urinen på kontrollene :)

satt han deg ikke på kur?

Dollface skrev:
uvi hos gravide kan være symptomfritt, men kan føre til kynnere og stikkinger oppi der.... og sette i gang fødsel ja.. det er blant annet derfor man sjekker urinen på kontrollene :)

satt han deg ikke på kur?

Nei vi venter på svar på dyrkningen og blodprøvene. Aner ikke hvor lang tid dette tar jeg?Jeg har mye kynnere og stikkninger så begynte hun å snakke om fortidlig fødsel. Da ble så klart jeg beskymret...

Jeg hadde +4 på leukocytter og UVI to-tre ganger det siste svangerskapet. Ingen særlige symptomer foruten hyppig vannlating. Vanligvis får jeg smerter under UVI, men ikke når jeg er gravid.. ble satt på Selexid, som ordnet opp raskt.

Back
Topp