Urinprøver

ballah

Glad i forumet
Er dette noe som tas hver svangerskapskontroll.. Jeg hadde ikke med sist og fikk heller ikke beskjed om å ta med til neste kontroll.. Skal på min 2 kontroll i morgen, å er usikker på om jeg skal ta med urinprøve eller ikke.. Er liksom litt flaut om jeg har med, så skal de ikke ha det[;)]

jeg har alltid med, trodde det var vanlig prosedyre jeg [;)]

Jeg har fått beskjed om å ha med alle gangene... hos begge. [:)] Lykke til i morgen[:D][:D]

hver gang hos legen, hver gang hos jordmor- men ikke til ultralyd (vet noen har med der også, har jeg hørt) gjør jeg. her spør de etter urinprøven hvis jeg ikke slenger den på disken når jeg kommer [;)].

ha den i veska og så spør du om de vil sjekke urinprøven din. er vel ikke flaut det? er veldig viktig å sjekke det for det kan jo være ting i urinen som ikke er som det skal av og til... urinveisinfeksjon som man ikke har merka f.eks.... det hadde jeg ved første kontroll i forrige svangerskap...

Skal alltid ha med og glemmer omtrent hver gang[&:] Gjorde det i forrige svangerskap også...[&:]

Herregud.. ble plutselig mange som hadde spørsmål om urinprøver ser jeg.. HAHA.. Men da skal jeg se om jeg hat glass til å tisse på, så tar jeg med i morgen.. MEN må den være fersk? Jeg har ikke time før 10.30. Er det noen regler om når på døgnet jeg skal tisse, eller om jeg kan spise/drikke i forkant? Sikkert kjempeteite spørsmål, men er helt grønn her...[:D]

Det skal helst vera morgonurin. Tiss først litt i do, så resten i glaset [:D]

Lukke til på kontroll!

jeg hadde time hos jordmor kl ett engang, og var på jobb først. glemte urinprlven i bilen, så den var KOKT når jeg kom til timen. men gikk bra det [:D], det var morgenurinen... lukta sikkert [:'(]

ORIGINAL: ballah

Herregud.. ble plutselig mange som hadde spørsmål om urinprøver ser jeg.. HAHA.. Men da skal jeg se om jeg hat glass til å tisse på, så tar jeg med i morgen.. MEN må den være fersk? Jeg har ikke time før 10.30. Er det noen regler om når på døgnet jeg skal tisse, eller om jeg kan spise/drikke i forkant? Sikkert kjempeteite spørsmål, men er helt grønn her...[:D]

Der jeg jobber er prosedyren at urinprøven skal være mindre enn 4 timer gammel ved undersøkelse, ellers kan den gi feile resultater. Har du time 10.30, kan du jo ta prøven etter 06.30, og da skal den være OK.

Morgenurin....-men glemmer du det er alt etter  bedre enn ingenting;)
Rart du ikke får beskjed om å ha det med, er jo som noen sier her særdeles viktig å teste!
Jeg har en tendens til å glemme det og da må jeg truge ut noen dråper helst mens jeg er der :D

Lykke til=)

om de ikke spørr meg, så ber jeg om at de sjekker den uansett.

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne sette den i kjøleskapet om det var lang tid til timen. Har man time sent på dagen, så blir det jo noen timer på glasset. Men vær obs på at den ser litt rar ut når den er kald [:D]

ORIGINAL: Hanne Panne

jeg har alltid med, trodde det var vanlig prosedyre jeg [;)]

Back
Topp