Urinprøven min?

Hanne 24

Blir kjent med forumet
Kan noen forklare meg resultatet av urinprøven min. Hva betyr det og hva kommer det av? Er det farli ?

i urinprøven var det eggehvite, blod og lite lymfosytter (tro jeg det het).............

Jeg fikk ingen vettug svar fra jordmora : (
 
blod eller blodspor? ang eggehvite er det noe som er i urinen, men du skal ikke ha mye av det.. mye eggehvite kan være tegn på svangerskapsforgiftning, i allefall senere i svangerskapet. viktig å sjekke opp det. men hvis legen ikke var bekymra ville ikke jeg vært bekymra. ang det andre vet jeg ikke, men prøv å google det :)
 
Er du sikker på at det ikke var "leukocytter"? :) Evt kan det være tegn på en mild UVI, men siden jordmora di ikke nevnte noe mer på det, og du ikke har noen symptomer på UVI så kan det være at de ikke gjør noe med det foreløpig..? Drikk masse vann og appelsinjuice/tranebærjuice, så forebygger du ihvertfall UVI! (Urinveisinfeksjon, også kjent som blærekatarr)


 
De svara trenger ikke bety at noe er galt, det kan være harmløst :) Men jeg ville uannsett ha tatt dette opp med legen neste gang, fått en bedre forklaring og en leges vurdering :)
 
det kan hende dei må sende på dyrning, for å sjå om du har uvi, og derfor ikkje kan gje deg noko meir konkret? :)

 
En "fin" urinprøve, er om prøven er negativ, altså at det ikke noen verdier bak BLD (blod) PRO (protein) og LEU (leukocytter). Men slik som lette blødninger, utflod, nydusjet osv, er mange ting som kan påvirke prøven. Det finnes mange som +2 som verdier, uten at det er galt. Så lenge ikke legen/jordmora mener det er noen grunn til bekymring, så er det som oftest ikke det :)
 
Back
Topp