urinprøveglass

glmag

Glad i forumet
Skal til legen i morgen, og fant plutselig ut at jeg ikke har flere URP glass igjen.. Hehe... Finner ikke noe annet egnet alternativ heller... Noen som har noen kreative forslag??

Bare si til legen at du ikke hadde flere sånne glass. jeg glemte det ved forrige jordmor kontroll - og hun sa det gikk greit!

hvis legen absolutt vil ha en prøve av deg, har de glass på kontoret der så du kan tisse i!! [:)]

Du har ikke et lite syltetøyglass eller noe som du kan bruke da?

He, he...opplevd det selv! Tømte et pestoglass, vasket det og...vips - et urinprøveglass![;)]

Glemte det en gang jeg også, og da fikk jeg bar en sånn pappkopp av dem som jeg brukte [:)] Eller om de har plastvannglass på venterommet, egner jo det seg også [:)]

Er ikke alle legekontor som godtar andre typer glass enn sånne som er ment for urinprøve...
Grunnen er vel at den kan være forurensa....og da blir ikke svaret på urinprøven riktig vet dere jenter!!

ORIGINAL: Jordbæret

Er ikke alle legekontor som godtar andre typer glass enn sånne som er ment for urinprøve...
Grunnen er vel at den kan være forurensa....og da blir ikke svaret på urinprøven riktig vet dere jenter!!

Men har time litt utpå dagen, og de er veldig nøye på at det skal være morgenurin... For ellers kan jo verdiene bli påvirket av hva jeg spiser...

ORIGINAL: glmag

Men har time litt utpå dagen, og de er veldig nøye på at det skal være morgenurin... For ellers kan jo verdiene bli påvirket av hva jeg spiser...

Enig i at det er best om det er morgen urinen.
hva tenker du på som blir påvirket av hva du spiser?!?? hvilke prøver er det?

Sniker litt jeg![:D]
Går fint hvis du evt har ett lite syltetøyglass eller noe lignende...selv har jeg brukt tomatpuré glass som jeg har kokt i noen minutter! Vips så har du ett helt reint glass! Å legekontoret her har ihvertfall godtatt dette! Bedre enn ingenting, å så lenge du koker glasset så er det jo så rent som det går an!

Å riktig det att det er morgenurin som er mest korrekt...Hvis ikke kan det gies utslag i hva som spises...dette fordi nyrene ikke klarer å skille ut stoffer like bra mens vi er gravide som tidligere...
Jeg fikk fullt utslag på sukker i urin en gang jeg, for prøven ble tatt etter at jeg hadde drukket og spist...og da jeg tok prøve dagen etter uten å ha spist å drukket først, så var denne helt fin!

Man må jo vaske glasset først da!!! [:D]

ORIGINAL: *MiniSatan*

Jada snuppa! Det vet de - men er ikke alle legekontor som vil ha dem for det!! De blir jo aldri helt sterile....

Da blir det å ta prøven når jeg kommer til legen... Så får jeg heller bare oppgi hva jeg har spist om den skulle være unormal.

Jada snuppa! Det vet de - men er ikke alle legekontor som vil ha dem for det!! De blir jo aldri helt sterile....

hehe...

men hvis man koker det da??

hehe...

men hvis man koker det da??

Legekontoret mitt godtar ikke noe annet enn urinprøve glass!! Er sikkert fordi de har opplevd mange som da får feil utslag på urinprøvene... og er sikkert ikke alle som er like flinke til å koke dem/ vaske dem nok.

Å koke er jo det nærmeste man kommer sterilisering... men like sterilt blir det vel ikke som de man kjøper på apoteket.... Bør jo kokes noen minutter og!

bare tiss på et plast krus når du kommer til legen vel.. det gjør jeg hver gang..

Trodde de skulle ha morgen-urin jeg?? Eller er det ikke så farlig?

Jordmoren min er strengere på det enn legen...tror man får mange forskjellige svar! Men jeg mener at morgenurinen er den som viser ulike verdier best[:)]

ORIGINAL: Stine_23

Det er best, men hos min jm er ikke dette et must [:)] 

ORIGINAL: Overrasket83

ORIGINAL: Stine_23

Det er best, men hos min jm er ikke dette et must [:)] 

Okey. Tror ikke JM mi synes det er så farlig heller, men da jeg var hos legen tok jeg med 2.urinen for dagen og da måtte jeg levere ny dagen etter. Var galt med den. Men da jeg leverte morgenurin dagen etter var den helt fin :)

Back
Topp