Urinprøveglass

CanisBebis

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Maisløyfene 2024
Bestilte urinprøveglass på nett. Fikk de i dag, men de har noe pulver i seg og det står urine sample with boric acid. Har prøvd å Google, men blir ikke helt klok på det- noen som vet om de er innafor å bruke?

Kjøpte 30ml, men ser at mange prøveglass er 60ml- noen som vet om 30ml er nok?
 
Det er sånn type prøveglass du bruker når urinen skal bli sendt til dyrkning på lab. Tror ikke du kan bruke de. Men er jammen ikke helt sikker.
 
Det er sånn type prøveglass du bruker når urinen skal bli sendt til dyrkning på lab. Tror ikke du kan bruke de. Men er jammen ikke helt sikker.
Får høre med lege/jordmor… evt helle ut pulveret og skylle glassene godt.
 
30 ml er sikkert nok. Vask og steriliser glassene som med flasker o.l og bruk dem.
 
30 ml er mer en nok, trenger bare en bitte liten skvett for stixing. Borsyre brukes for at urinen skal være mer holdbar ved forsendelse til sykehus for dyrkning. Kan føre til feil ved stixing.
 
Jeg kjøpte sånne for en stund siden, men måtte bare kaste de siden man ikke kunne bruke de til urinprøver.
 
Sniker fra april

Kan du koke dem slik man gjør med flasker? Jeg har brukt små glasskrukker vi har hatt liggende hjemme. Har vært glass etter både pizzasaus, barnemat og syltetøy. Jeg fjerner etiketten, vasker grundig og koker det, etter det vasker jeg bare med såpe og vann for det fikk jeg beskjed om fra jordmor at var nok. Med første barn fikk jeg alltid med glass da jeg var på ny time. Det er så rart det praktiseres så forskjellig.
 
Trodde da alle fikk gratis urinprøveglass? Hvert fall hos fastlege, der pleier de å ha det liggende fremme ved luka. Napper alltid med meg en del da :hilarious:
 
Sniker fra april

Kan du koke dem slik man gjør med flasker? Jeg har brukt små glasskrukker vi har hatt liggende hjemme. Har vært glass etter både pizzasaus, barnemat og syltetøy. Jeg fjerner etiketten, vasker grundig og koker det, etter det vasker jeg bare med såpe og vann for det fikk jeg beskjed om fra jordmor at var nok. Med første barn fikk jeg alltid med glass da jeg var på ny time. Det er så rart det praktiseres så forskjellig.
Ja er ikke noe problem sånn egentlig :) men problemet er at ikke alle skjønner det du skjønner :hilarious:og tisser i et syltetøyglass som ikke er ordentlig vasket feks. Du aner ikke hvor mye rart jeg har vært borti. Har jobbet på legekontor og lab, er bioingeniør
 
Ja er ikke noe problem sånn egentlig :) men problemet er at ikke alle skjønner det du skjønner :hilarious:og tisser i et syltetøyglass som ikke er ordentlig vasket feks. Du aner ikke hvor mye rart jeg har vært borti. Har jobbet på legekontor og lab, er bioingeniør
Huffda :p Jeg hadde ikke brukt et glass om jeg ikke hadde fått bortvalle spor og lukter av det som var oppi:bag:
 
30 ml er mer en nok, trenger bare en bitte liten skvett for stixing. Borsyre brukes for at urinen skal være mer holdbar ved forsendelse til sykehus for dyrkning. Kan føre til feil ved stixing.
Men kan jeg helle ut pulveret, vaske dem og kjøre dem i steameren?
 
Men kan jeg helle ut pulveret, vaske dem og kjøre dem i steameren?
Du kan jo alltids prøve tenker jeg? Tåler de ikke temperaturen så merker du jo det fort. Kanskje du kan høre med jordmor i tilfelle, jeg vet plast kan holde litt mer på stoffer siden det er mer porøst enn type glass, men jeg vil tro at om de vaskes og steriliseres at det vil være bra nok, det er jo bra nok for tåteflasker.
 
Skriver som andre her, legesentre eller jm har jo sånne plastkopper. evt kjøp en pakke på butikken, ble fort brukt opp
 
:angelic:Skriver som andre her, legesentre eller jm har jo sånne plastkopper. evt kjøp en pakke på butikken, ble fort brukt opp
Men synes ikke det er så hyggelig å ta med den koppen i bilen og bære den rundt inne på legesenteret. :laughing001 Jeg har fått beskjed om at urinprøven skal tas etter dusj og med første morgenurin. Kanskje ikke lik praksis overalt?
 
Men synes ikke det er så hyggelig å ta med den koppen i bilen og bære den rundt inne på legesenteret. :laughing001 Jeg har fått beskjed om at urinprøven skal tas etter dusj og med første morgenurin. Kanskje ikke lik praksis overalt?
Morgenurin er alltid best ja, men nydusjet har jeg ikke hørt om.

Aldri skjønt meg på de som klarer å vaske seg nedentil før de tar morgenurin, jeg pisser meg ut dersom jeg ikke går på do rett etter senga :laughing025
 
Back
Topp