Urinprøveglass

Pixie

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Julikulene 2020
Jeg skulle selvfølgelig kjøpe det igår, og glemte det. Apoteket åpner ikke før 09.00 og jeg har time 08.30... Kan jeg ta der eller eventuelt levere en annen dag (bor en båttur unna da)? :rolleyes:
 
Er det lege eller jordmortime? Hos legen burde det i alle fall ingen problem å ta der. :)
 
Jeg glemte urinprøve til min første kontroll. De måtte vist ha morgenurin, så jeg dro innom dagen etter å leverte urinprøven ;)
 
Det kan du ta hos legen, ja. Men som det blir påpekt over, så kan det hende de ønsker morgenurin. Det er jo også det beste. Isåfall ville jeg satt på alarmen i natt og gått på do slik at jeg hadde en viss mulighet til å holde meg :hilarious:
 
Husker at vi i barndommen min brukte syltetøyglass, i så fall må du koke glass og lokk først. Har sett syltetøyglass på laboratoriet hos legevakten også, så det er en mulighet.
 
Jeg er hos foreldrene mine siden jeg skal så tidlig her, så hva jeg kan bruke er litt begrenset :hilarious: Men kan være jeg klarer å holde meg da, tisset ikke før 9 ca idag, men jeg liker ikke helt å spørre om slike ting så er så redd jeg plutselig skal sitte hos legen med sprengt blære :hilarious::hilarious:
 
Får glass på legekontorene og. Så slipper man å kjøpe. Var nylig hos jordmor og fikk da et nytt prøveglass til neste gang :)
 
Husker at vi i barndommen min brukte syltetøyglass, i så fall må du koke glass og lokk først. Har sett syltetøyglass på laboratoriet hos legevakten også, så det er en mulighet.


De vil ikke ha andre glass enn urinprøveglass da andre glass ikke er sterile nok. Ikke en gang etter koking dessverre. Men om det er helt krise kan det brukes som nødløsning ☺️
 
Jeg glemte urinprøve til min første kontroll. De måtte vist ha morgenurin, så jeg dro innom dagen etter å leverte urinprøven ;)

Jeg og glemte til første kontroll. Jeg fikk et plastglass og tok prøven der, selv om det ikkr var morgenurin. Tydeligvis ulik praksis, hmm. De sa jo morgenurin var best, ofc., men var ikke så farlig for de, sa de.
 
Koker bare et syltetøyglass- Har aldri brukt uringlass. Har aldri fått kommentar fra noen steder.
 
Jeg og glemte til første kontroll. Jeg fikk et plastglass og tok prøven der, selv om det ikkr var morgenurin. Tydeligvis ulik praksis, hmm. De sa jo morgenurin var best, ofc., men var ikke så farlig for de, sa de.
Merkelig at det er så ulikt.. Legen min sa de var blitt strengere på urinen, enn sist jeg var gravid i 2017, for første svangerskapskontroll, så derfor måtte jeg komme tilbake med morgenurin.
 
Jeg prøvde et annet glass til legen , men da der var utslag i urinen, kunne de ikke vite om det skyldtes glasset eller ikke sa de. Så måtte komme ned med ny prøve på kjøpt glass.

Men hos jordmor kan jeg bruke det samme glasset på nytt, hun bare skyller det i veldig varmt vann og sier det holder.

I "gamle dager" brukte jeg bare syltetøyglass, og fikk aldri noen kommentarer på det. Så det har visst endret seg!
 
Jeg klarte ikke holde meg.. men lurer på å høre om jeg kan komme innom senere (med konsentrert urin) eller en annen dag denne uken :shy:
 
Jeg bruker bare barnematglass :hilarious:
Men det pleier aldri å være noe problem å komme innom dagen etterpå. På mitt legekontor er det en lab. Så går bare rett til de. Så noterer de på arket. Trenger ikke time eller se legen.
 
Back
Topp