Urinprøve

Nettien

Elsker forumet
Imorgen skal jeg ikke til jordmøren før kl 15.00. Første gang jeg har fått time såpass sent på dagen. Lurer derfor litt på hvordan man gjør det med urinprøve. Skal jeg fremdeles ta morgenurinen, eller blir den stående for lenge før den blir "brukt"? Hva gjør dere når dere får timer utpå dagen?

Jordmora mi har aldri nevnt noe på at det må være morgenurin i det hele tatt egentlig, og flere ganger når jeg har hatt time litt utpå dagen har jeg tissa på et glass når jeg har kommet dit uten at det har vært noe stress. Jeg er ikke så sikker på om det lenger er noe som heter morgenurin i mitt tilfelle lenger, da jeg er oppe og tisser og drikker annenhver time natten igjennom... :P Men hvis du har fått beskjed om at det absolutt skal være morgenurin, mener jeg å ha hørt at den skal oppbevares i kjøleskapet hvis det er lenge til den "tas i bruk"...

Jeg har også fått beskjed om morgenurin, og hvis jeg forglemmer meg og tisser i do på morgenen, bør den neste urinprøven vært i blæra i minst 3 timer.. så den blir mer konsentrert..

..og så må jeg si som de sier på legekontoret mitt.. "husk midtstråle" så slipper du kanskje å få forurenset prøve. Ikke noe morro å måtte komme tilbake med ny, eller vente på prøve som står til dyrkning pga proteiner og div..
..belive me I KNOW..

Jeg også vasker meg før jeg tisser, men det er ikke alltid like enkelt å få ren prøve likevel..  har fått +4 på en engang (riktignok tatt på legekontoret den også) og det var nok bare forurensning for prøven dagen etter var helt fin..

Trenger ikke å være morgenurinen. De vil helst at urinen skal ha vært i kroppen din i minst 4 timer. Bruker du f.eks morgenurinen fordi du ofte går på do på dagen, skal den bare oppbevares kaldt, som f.eks i kjøleskapet:)

Back
Topp