Urinprøve

Legen min sender urinprøve til dyrking med alle gravide på første kontroll. Jeg trodde det var vanlig, men virker ikke sånn! Glad det ble oppdaget, selvom det er kjipt.:happy:

Rart det er så forskjellig praksis.
Min gutt fikk sepsis pga gbs bakterien sist, ikke hørt noe om at de skal sjekke for det nå.
 
Legen min sender urinprøve til dyrking med alle gravide på første kontroll. Jeg trodde det var vanlig, men virker ikke sånn! Glad det ble oppdaget, selvom det er kjipt.:happy:

Hvilken oppfølging får du pga det da?
 
Jeg skal på kontroll på sykehuset 1/3 og tar med urinprøve da. Tror dere jeg bør levere før den tid?? Ble plutselig litt nervøs for at jeg burde levert for lenge siden :bag:
 
Jeg skal på kontroll på sykehuset 1/3 og tar med urinprøve da. Tror dere jeg bør levere før den tid?? Ble plutselig litt nervøs for at jeg burde levert for lenge siden :bag:
Ingen krise med den urinprøven foreløpig.
 
Hvilken oppfølging får du pga det da?

Håper det gikk bra med gutten din! Skummelt det der.

Jeg måtte levere urinprøve til dyrking i uke 10 og 12 og igjen i uke 24. Legen har skrevet at jeg har GBS på helsekortet så jordmødrene ser det. Når jeg skal føde skal jeg/babyen ha antibiotika.
 
Håper det gikk bra med gutten din! Skummelt det der.

Jeg måtte levere urinprøve til dyrking i uke 10 og 12 og igjen i uke 24. Legen har skrevet at jeg har GBS på helsekortet så jordmødrene ser det. Når jeg skal føde skal jeg/babyen ha antibiotika.

Jeg kommer til å kreve antibiotika under fødselen uansett, så skal skrive det i fødebrevet mitt så står det at gutten vår fikk det når han var 2 uker på Helsekortet. Kjenner jeg er livredd for at det skal skje igjen.
 
Jeg må aldri ta med til fastlegen. Er det merkelig? Vært hos jordmor 9+4 og skal på nytt 20+3, da vet jeg at jeg skal ta med prøve.
 
Det er vel viktigere mot slutten, for å fange tegn på svangerskapsforgiftning.
 
Skal til lege i morgen, men har glemt urinprøveglass så usikker på hva jeg får til før timen.

Skal vel helst være morgenurin, men kanskje bedre med «lunsj urin» enn ingenting :D
 
Jeg måtte levere når jeg var hos første kontroll hos legen. Glemte det i alt styret med blødninger og levere ungen på skolen så dro innom dagen etter med den. De fant spor av blod i urinen, men det var vel naturlig med tanke på blødningene. Fikk beskjed om å levere ny når blødningen ga seg men så kom ny blødning så ikke levert ny igjen enda. [emoji85]
 
Back
Topp