Urinprøve

Ano-nymus

Gift med forumet
Assistert-jentene
Har alle her gitt urinprøve til lege eller jordmor? Jeg glemte det ut dagen skulle til jordmor i uke 12, eller dvs jeg hadde ikke fått beskjed om det og jordmor bare antok at jeg visste det tydeligvis. Er 16+4 nå.
 
Gitt til jordmor 9+4, må huske det når jeg skal dit neste gang i mars.
 
Har med til hver kontroll.. har vært ca 2 ggr i uka de siste 3 ukene.
 
Er vel ikke akkurat rene svangerskapskontroller, men får litt ekstra oppfølging pga relativt høy puls. Har brukt betablokkere for sinustachykardi i flere år, men får ikke ta pga graviditet. Så har en del ubehag pga det, også har jeg litt lavt bt i tillegg. ogsåå generelt dårlig form og veldig mye kvalm. Så da ville både JM og FL ha litt mer oppfølging. Vært hos kardiolog og
 
Har med på hver kontroll hos lege og jordmor.
 
Alle kontrollar unntatt UL.

Gravide skal vist også levere ein ein urinprøve til dyrkning ila graviditeten. For å kunne avdekke evt symptomfri UVI.
 
Hadde legetime i uke 7 pga kvalme. Da glemte jeg å ta med, men måtte presse ut noen dråper der, da de ville både ta graviditetstest og sjekke med stix. Fikk for meg at de må sjekke at man er gravid når man er der så tidlig :p Var hos jordmor i uke 12 og hadde med urinprøve. Den sjekka ho + sendte til dyrking, for å være helt sikker.

Fikk beskjed sist graviditet at jeg skulle ha med til hver kontroll, bortsett fra ultralyd.

Du kan sikkert levere en prøve mellom kontroller, bare ringe og si at du glemte å ha med ved forrige kontroll :)
 
Jeg hadde med på 12ukers kontrollen, og har fått beskjed om å ta med på hver kontroll heretter.
 
Tre til nå. To til legen og en til jordmor.
 
Rart at ingen har bedt meg ta med. Når det er 8 år siden sist så kom jeg ikke på det av meg selv. Og synes egentlig jordmor kunne gitt beskjed. Skal til henne igjen i uke 24, og hun ba meg ta med da, men føler det er litt lenge til. Får levere en til legen tror jeg :)
 
Jeg hadde ikke med i uke 13 da jeg skulle ta alle blodprøvene som må tas etter uke 12. Da fikk jeg en kopp i resepsjonen. Jeg kan huske å ha fått det hos jordmor også om jeg hadde glemt.
 
Rart at ingen har bedt meg ta med. Når det er 8 år siden sist så kom jeg ikke på det av meg selv. Og synes egentlig jordmor kunne gitt beskjed. Skal til henne igjen i uke 24, og hun ba meg ta med da, men føler det er litt lenge til. Får levere en til legen tror jeg :)
Jeg visste ikke at det skulle bli vanlig kontroll på første time til lege, så da ble jeg sendt ut på toalettet med et plastglass.
Når jeg bestilte første jordmortime sa hun i telefonen at jeg måtte huske urinprøve.
Rart at ikke du også måtte ta en tur med et glass. Jeg glemte prøve et par ganger i de andre svangerskapene, og da måtte jeg alltid ta der.
 
Jeg visste ikke at det skulle bli vanlig kontroll på første time til lege, så da ble jeg sendt ut på toalettet med et plastglass.
Når jeg bestilte første jordmortime sa hun i telefonen at jeg måtte huske urinprøve.
Rart at ikke du også måtte ta en tur med et glass. Jeg glemte prøve et par ganger i de andre svangerskapene, og da måtte jeg alltid ta der.
Jeg fikk tilbud om å tisse der, men hadde nettopp stått opp og ikke drukket noe særlig så det var uaktuelt . Har vært hos legen etterpå, men ikke på kontroll.
 
Jeg fikk tilbud om å tisse der, men hadde nettopp stått opp og ikke drukket noe særlig så det var uaktuelt . Har vært hos legen etterpå, men ikke på kontroll.
Aha, nei, er ikke alltid man får truet ut noen dråper. :)
Er vel uansett sjelden det er noe spennende på den prøven før senere. :)
 
Back
Topp