Hvordan oppbevare morgen urin i 3-4 timer før den testes? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror ikke det spiller så stor rolle.. tror du bare kan ha den i romtemperatur også![]()
Retningslinjene sier at urinprøven skal oppbevares kjølig hvis den ikke skal analyseres innen kort tid ;-)
Stixen blir den samme (leukocytter, nitritt, blod, proteiner, ketoner), men kan være litt dumt om den skal sendes til dyrkning i tillegg, feks.Oj.. Er det regler for det også! Det har jeg aldri tenkt på. Snart gått igjennom 2 svangerskap og alltid oppbevart urinprøva i veska før timen. Og det er snakk om gjerne 7-8 timer etter den har blitt tatt.
Oj.. Er det regler for det også! Det har jeg aldri tenkt på. Snart gått igjennom 2 svangerskap og alltid oppbevart urinprøva i veska før timen. Og det er snakk om gjerne 7-8 timer etter den har blitt tatt.
Stixen blir den samme (leukocytter, nitritt, blod, proteiner, ketoner), men kan være litt dumt om den skal sendes til dyrkning i tillegg, feks.
Men de sender den vel ikke til dyrkning med mindre de finner noe med stixen?Ja, sånn har jeg også gjort detTror det var jm eller mi søster (husker ikke) som sa det til meg at det ikke gjorde noe å bare ha den liggende i bilen eller i veska.. men nå har aldri min blitt sendt til dyrkning da (som Kålormen nevnte)
![]()
Men de sender den vel ikke til dyrkning med mindre de finner noe med stixen?![]()
NeiMen de sender den vel ikke til dyrkning med mindre de finner noe med stixen?![]()
Det er bra
Ikke så lett å oppbevare den kaldt når du må ta den på morgenen, drar på jobb og har time godt utpå dagen. Så det er bra den kan stå romtemperert. Jeg hadde IKKE satt urinprøva mi i kjøleskapet på jobben for å si det sånn..Husker jeg dreiv å hadde urinprøven i kjøleskapet forrige svangerskap etter å ha lært det her inne. Leste i høst en artikkel om svangerskapskontroller der det stod at man ikke trengte å oppbevare urinen kaldt, så da har jeg bare latt den stå i romtemperatur.
Husker jeg dreiv å hadde urinprøven i kjøleskapet forrige svangerskap etter å ha lært det her inne. Leste i høst en artikkel om svangerskapskontroller der det stod at man ikke trengte å oppbevare urinen kaldt, så da har jeg bare latt den stå i romtemperatur.
Haha, forrige svangerskap studerte jeg jo, og frem til 10 dager før termin bodde jeg på studenthybel og delte kjøkken med 7 andre. Pakka urinprøven GODT inn før jeg la den i kjøleskapet, ville helst ikke at noen skulle se hva det varIkke så lett å oppbevare den kaldt når du må ta den på morgenen, drar på jobb og har time godt utpå dagen. Så det er bra den kan stå romtemperert. Jeg hadde IKKE satt urinprøva mi i kjøleskapet på jobben for å si det sånn..![]()
Den løsninga har jeg også gått forHar heller ikke blitt klok på dette, men synes det er like greit å la den ligge i bilen.
Der er det kjølig og ingen som ser den.
Gjør jeg ikke noe feil hvert fall!![]()