Urinprøve

ModernFamily

Andre møte med forumet
Har time hos jordmor i morgen kl 08.30. Pleier som regel å våkne i 06 tiden med helt "sprengt" blære, og tenker at siden de vil ha morgenurin så er det da jeg må ta prøven. Spørsmålet er da: bør den oppbevares i kjøleskapet frem til jeg reiser til timen eller skal den stå i romtemperatur? Er jo noen timer mellom... :)

Tusen takk for svar :) da setter jeg den i kjøleskapet. Husker såå lite fra sist svangerskap at det er helt skremmende :P

Tusen takk for svar :) da setter jeg den i kjøleskapet. Husker såå lite fra sist svangerskap at det er helt skremmende :P
Sånn er det her også :) har jo glemt alt jo.... :o
Akuratt det med urinprøven leste jeg nettopp på en plakat på legekontoret så derfor visste jeg det Hehe :P

Eg har aldri sett den i kjøleskap. Heller aldri noen som har sakt eg skal det. Er det ikkje litt ekkel og ha piss samme plass en har mat? :p prøver og få time tiligt på dagen da :) så blir aldri så mangen timer :)

Om det er mer enn 2 timer fra prøven tas til den skal testes så skal den stå kjølig ja.

Jeg setter prøveglasset i en pose som er lukket. Så det kommer jo ikke akkurat urin i kontakt med maten. :p

Jeg setter prøven i kjøleskap. Skyller utsiden av glasset når lokket er fast på, og putter glasset i en pose og setter det i kjøleskapet - litt for seg selv.

Kjøp urin glass med bolsyre (ett pulver oppi) så er det holdbar i 1-2 døgn i romtemperatur :)

Back
Topp