Urinprøve

Lille Hilde

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Høsthjerter 2017
Noen som vet om det er super viktig at det er morgen urin man leverer til jordmor? Har fått beskjed om at det må være det. Så har jeg time i dag og glemte helt av å tisse i det glasset nå i morgest.

Skal helst være det, men der burde gå fint uansett. Er det noe uggabugga der så ser de det uansett :)

Morgenurin er mer konsentrert og lettere å påvise om noe er galt derfor er det helst morgen urin, gi brskjed om du tok den senere så går det bra;)

Kan få falske forhøyninger med urein urin (hvis du ikke vasker først, ikke tar midtstråle eller rett og slett ikke har full blære), det vil si at du kan få falsk positivt utslag på ting. Mamma jobber på laboratorie så har fått vite hvorfor de er så strenge på det der.

For å safe ved å verken forurense eller fortynne urin tar du bare å ikke går på do på så mange timer som mulig og ikke drikker mer enn at du slukker tørsten. Glemmer selv av urinprøven når jeg går i halvsøvne med sprengt blære :p

Jeg har alltid vært klar over at man skal ha morgenurin ved urinprøve, men aldri visst at man skal ta av "midt-urinen".

Kan få falske forhøyninger med urein urin (hvis du ikke vasker først, ikke tar midtstråle eller rett og slett ikke har full blære), det vil si at du kan få falsk positivt utslag på ting. Mamma jobber på laboratorie så har fått vite hvorfor de er så strenge på det der.

For å safe ved å verken forurense eller fortynne urin tar du bare å ikke går på do på så mange timer som mulig og ikke drikker mer enn at du slukker tørsten. Glemmer selv av urinprøven når jeg går i halvsøvne med sprengt blære :p

Føler at blæra mi alltid er full nå som jeg er gravid :p men sovnet av en liten stund og tisset da jeg våknet. Så får bare håpe det er greit :)
Er så fort gjort å glemme seg når man våkner og er så tissatrengt at det gjør vondt :p selv om jeg alltid pleier å legge glasset klart på badet før jeg legger meg.

Føler at blæra mi alltid er full nå som jeg er gravid :p men sovnet av en liten stund og tisset da jeg våknet. Så får bare håpe det er greit :)
Er så fort gjort å glemme seg når man våkner og er så tissatrengt at det gjør vondt :p selv om jeg alltid pleier å legge glasset klart på badet før jeg legger meg.
Jeg setter glasset rett over doen på kvelden. Husker det litt lettere da. :p

Hadde jordmortime i dag og tenkte i går kveld og i dag morges da jeg våknet at "må ikke glemme urinprøve". Hva skjedde? Sekundet etter jeg hadde tisset ferdig i dag morges kom jeg på urinprøven... :P jordmor sa det ikke var så farlig hun altså, bare at jeg skulle ta en ny en mens jeg var der :)

Jeg pleier å sette glasset på ei hylle ved siden av doen. Men neste gang skal jeg sette den på doen, da må jeg huske den :D

Back
Topp