Urinprøve til dyrkning

Lillyy

Andre møte med forumet
Hei! Jeg var tidlig ute med min første svangerskapskontroll, og var derfor tilbake igjen idag for å ta blodprøver og levere fra meg urinprøve (12+4). Dette var ikke time hos legen men hos helsesekretær, og på dataen kunne hun se at legen hadde skrevet at urinprøven min skulle sendes inn til dyrkning. Hun lurte på om legen hadde sagt noe om hvorfor siden jeg ikke hadde levert fra meg urinprøve sist jeg var innom, da dette var en typisk prosedyre dersom urinprøven viste høyt utslag på enkelte verdier.
Siden dette er min første urinprøve så er jo dette ikke tilfelle hos meg. Hun skulle høre med legen om hvorfor, men jeg blir jo grådig nysgjerrig da. Noen som kan tenke seg til hvorfor? Er førstegangs, ingen arvelige sykdommer i familien utenom leddgikt og blodtrykket mitt har alltid vært normalt :wideyed:

Min ble og sendt til dyrking på første kontroll. Men jeg har 2 svangerskap bak meg hvor jeg hadde svangerskapsdiabetes så vil tro det var derfor min ble sendt.

Alle skal rutinemessig sendes til dyrking! Min lege ringte meg nå fordi jeg hadde begynnende uvi, så de ville ha en til [emoji4] hu sa at 'det er nettopp på grunn av slikt at man sender alle prøver til dyrking [emoji1362]

Back
Topp