Urinprøve første svangerskapskontroll?

Jeg bestilte nettopp på eBay, skal komme innen en mnds tid:) Kjøpte de som rommet 120 ml, tror det er det samme som apotekglassene. Om de ikke kommer innen neste kontroll, kjøper jeg bare et par på apoteket:)

Betalte 64 kr for 10 stk, pluss 15kr i frakt. Mulig jeg kunne funnet billigere, men orket ikke lete. De som var halve størrelsen, 60 ml, er billigere, men er det nok til å ta urinprøve i?

Får man ikke glass på hver kontroll da? Jeg fikk med meg til neste gang jeg :)

Så lenge glasset er vasket og kokt så er det sterilisert og helt sikkert godt nok :smiley-angelic003Men sikkert enklere å kjøpe noen uringlass i slengen, hvis man ikke får med seg fra jordmor/lege.

Får man ikke glass på hver kontroll da? Jeg fikk med meg til neste gang jeg :)

Har aldri fått med glass. Vært på sikkert 100 kontroller ifbm svangerskap :hilarious:
Men er jo flott om der finnes steder man får det da. Har da vært hos fastlege, jordmor og sykehus, men aldri noe nytt prøveglass :p

Har aldri fått med glass. Vært på sikkert 100 kontroller ifbm svangerskap :hilarious:
Men er jo flott om der finnes steder man får det da. Har da vært hos fastlege, jordmor og sykehus, men aldri noe nytt prøveglass :p
Snodig, jeg trodde det fulgte med den "gratis" svangerskapsomsorgen jeg. Ikke at urinprøveglass koster så mye da :hilarious:

Snodig, jeg trodde det fulgte med den "gratis" svangerskapsomsorgen jeg. Ikke at urinprøveglass koster så mye da :hilarious:
Prøvetagningsmateriell er ikke inkl i dette. Har fått glass enkelte steder, mens andre forventer at du ordner selv.

Nei tror det går under materiell som man betaler for selv som gravid, ved glukosebelastningstest er det feks ikke helt gratis fordi du betaler for materiell. Men om du får det gratis er det jo perfekt da :D

Jeg mener jeg fikk noen glass sist, men kjøpte også på apotek. de på 50-60 mL er store nok ja.

I barndommen tok vi prøver på diverse matglass, mamma dampet de i stekeovnen før bruk :hilarious:

Smart. Tror dere man kan koke glass i fra vanlig husholdning (f.eks tacosaus glass) og bruke disse?
Jeg leverte i vaska og kokte tacoglass hele forrige svangerskap, og det gikk fint. Hadde alltid 1 til 2 poser rundt for sikkerhets skyld, men lakk aldri noe. Følte meg litt som "ho som bare spiser taco", men det blir jo fort noen tacoglass på noen mnd og de er jo greie i størrelsen :hilarious:

Glass som er vaska og kokt er heilt reine og kan ikkje påvirke resultatet. Ellers så trenger det ikkje vera morgon urin har eg fått beskjed om.

Back
Topp