Urinlekkasje etter fødsel og sex(lyst)

Lilutta

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Jeg fødte mitt andre barn for 3 mnd siden, og har siden det hatt urinlekkasje. Ikke voldsomme greier, men nok til at jeg ikke føler meg trygg uten truseinnlegg/bind. Dette gjør også at jeg fort føler meg møkkete/ekkel, selv rett etter dusj. Som igjen virker negativt inn på sexlysten.. Har derfor ikke hatt sex enda etter fødsel, men føler liksom det er på tide nå.

Er også redd for å lekke urin under selve akten :wacky: Selvom det som regel kun er få dråper rett etter dobesøk, så bekymrer det meg og jeg kvier meg for å ha sex, og om jeg greier å slappe av nok til at det faktisk kan gjennomføres i det hele tatt :bag:

Andre som har hatt lekkasje etter fødsel? Hvordan «går det» å ha sex da?

Har ingen andre plager og underlivet kjennes som før.

Vet ikke om det er en trøst, men regelmessig sex over tid hjelper på dette fordi sex også trener bekkenbunnsmusklene.
Hvis du er redd for å lekke, ha et håndkle med i sengen og skyld på at du ikke vil ha klissete søl på lakenet. Det kan jo skje uansett.

etter barn nr 2 hadde jeg ofte tisseuhell og det muskellaget mellom skjede og endetarm virket delt litt på samme måte som når gravidmagen kan dele magemuskelene. Ungen kom vanvittig fort ut og de sydde ganske lenge inni der. Jeg tror det heter skjedeframfall.
Jeg trodde aldri jeg kom til å ville ha sex igjen, men med tiden og ny kjæreste og regelmessig sex føles bekkenbunnen ganske normal igjen.
Men det tar tid alså.

To ting.

1. Gjør knipeøvelser, HVER dag! Bytt på å gjøre de stående, liggende, sittende etc. Som nevnt over hjelper faktisk regelmessig sex også, men ikke sett i gang med sex for noen annen en deg selv.

2. Tiss to ganger hver gang du er på do. Når du tror du er ferdig er det gjerne urin igjen i blæra (hadde den vært tom, hadde det ikke kommet noen dråper, sant?). Reis deg opp, sett deg ned igjen, og ta deg god tid. Det hjelper faktisk.

Back
Topp