Urimelig?

Tommeliten

Glad i forumet
Kameratgjengen av mannen skal på lang helg tur. Og det 2 uker etter våres termin. En av kameratene mente at han burde være med "dette er jo tross alt 3!" Er det urimelig og si at mannen ikke skal dra? Vi har jo to andre som også skal følges opp.. og hva hvis jeg går på overtid...

nei hold han hjemme! det burde han egentlig  ha skjønt selv. mannfolk hehe men hadde det vært her hadde jeg ikke gitt meg på det. man vet jo aldri åssen get går med en fødsel.og han får nye muligheter men det er vel kanskje siste babyenså viktig at han åsså er med synes jeg.
så stå på ditt:)

helt ærlig, ja..... jeg syns det er urimelig!

HVIS du skulle gå på overtid, og ikke er hjemme fra føden til den tid, selvfølgelig en annen sak, da må han være hjemme med de to andre. men det er snakk om en langhelg, ikke ukesvis, og også mannen din trenger tid med sine kamerater uten unger og damer tilstede...

og ser at ungene er 6 og 3 år, så de er jo såpass store at du burde klare å ta alle en helg, spør du meg

rett fra levera, men det er min mening!

synes på ingen måte du er urimelig... det må være ufattelig travelt med en helt nyfødt og en på 3 og 6år...  helt enig om at det er viktig med tid med kamerater, men dårlig timing ;) 

tid med kamerater kan han vel ha FØR du har termin!!! Spesielt med tanke på at de har 6 måneder på å planlegge den turen så kan de jo legge den tidligere! Mannen min har "kick-off" med jobben omtrent 2 uker etter terminen VÅR (er jo hans baby også) og for han var det uaktuelt å dra på den turen, og det kom han fram til helt på egenhånd uten min innblanding! 

eg hadde sagt et klart å tydeligt NEI!
Du vett jo heller ikje koss formen din komme til å ver heller itte fødselen. Uaktuelt spør du meg...

jeg har foreslått at de kan reise midt i august. da er det en mnd igjen til termin.
skal på tidlig ul denne, mulig jeg er lengre enn først antatt.. men syns uansett det er tidlig. Det er snakk om til mandag/tirsdag, og 6 åringen kan en liksom ikke la være å kjøre til skole men må på skolen innen 8.30.
Blir provosert over at kamerater skal ha en mening om hva mannen min skal og ikke skal.

blir faktisk litt overrasket over at alle mener de har all rett til å bestemme hva pappaen skal og ikke skal...!

hva så om det er 6 mnd å planlegge på, og legge turen før?! hva da om babyen kommer FØR termin?

man kan ikke planlegge alt her i verden, og vi er MANGE som klarer oss uten involvering fra fedre i ukesvis etter barna kommer til verden (les: samboere av sjømenn f.eks) fordi pappaen er bortreist!

at alle er så samstemte i at de bestemmer over kjæresten sin, er faktisk litt urovekkende, vi er da vel voksne mennesker?!

tror ikke de kunne reise på våren for da var det så mye som skjedde i de andre sitt liv...

Vi har en datter før vi får denne ungen og jeg husker bare hvor utrolig hormonell jeg var i ihvertfall 6 uker etter at hun ble født. Samboeren min reiste bort ei natt litt over en måned etter at vår datter ble født og jeg husker hvor psykisk redd jeg var for å være alene. Er ikke det til vanlig altså. Skjønner jo at du tenker sånn. kan du få noen i familien eller venner til å være sammen med deg. Jeg fikk mamma til å være hos meg for jeg ville jo at han skulle dra på den turen, men jeg trengte noen til å være hos meg.

Jeg hadde sendt han av gårde :) så sant babyen var kommet seff.. Så jeg synes det er urimelig :) han skulle nett ha nekta meg og reist en plass :)

Jeg spurte nettopp hva min samboer mente. Han sa han aldri hadde kommet til å dra så kort tid etter terminen. Men dette måtte dere som par bli enige i. Han burde spørre om lov først var min samboers kommentar.

Synes ikke du er urimelig nei, om det er så innmari viktig at han er med må dem jo kunne ta turen litt før termin da... 
Ikke la deg alene med en nyfødt + 3 og 6 åring, enda en 6 åring greier en del ting selv, en 2 uker gammel baby krever sitt, tenk om ungen får kolikk el, og du må være oppe halve natta, så skal de andre på skole barnehage dagen etter, nei huff.........

Samme svaret herfra også.....
Hadde han aldri gjort..

Syns mannen din er den urimelige her - hvis han velger å dra! De første ukene er de viktigste, for alle sammen, dere blir 'kjent som en ny familie'.. Mener ikke på noen som helst måte at du skal bestemme over mannen din og si "du får ikke lov å dra", men hadde bedt ham gå i tenkeboksen!! Og ærlig talt; "Trenger tid med kamerater uten unger og damer tilstede"?.. Her er det snakk om prioriteringer. Her i huset går vertfall familieliv fremfor alt annet når det gjelder! Min mening!

Synes kansje dette er noe mannen din bør tenke litt på. Og derfra bli enige i fellesskap om hvordan dette skal "løses". Vi her inne, vet jo lite om hvor mye de andre barna deres krever og har av behov iløpet av en dag, så den veien vil jeg ikke begi meg ut på. 
En bebi er jo heller ikke "bare" en bebi. Alle er forskjellige! 

lady-T skrev:
Syns mannen din er den urimelige her - hvis han velger å dra! De første ukene er de viktigste, for alle sammen, dere blir 'kjent som en ny familie'.. Mener ikke på noen som helst måte at du skal bestemme over mannen din og si "du får ikke lov å dra", men hadde bedt ham gå i tenkeboksen!! Og ærlig talt; "Trenger tid med kamerater uten unger og damer tilstede"?.. Her er det snakk om prioriteringer. Her i huset går vertfall familieliv fremfor alt annet når det gjelder! Min mening!

mener du da at vi som familie gikk glipp av noe, siden vi ikke fikk noe tid sammen de første 4 ukene? og ja. ærlig talt, mannen har levd med et hormontroll på godt og vondt gjennom et svangerskap, og om han da ikke kan unne seg noen dager med kamerater, så vet ikke jeg!

det er ikke snakk om å drite i familien, men å innhente ny energi, og komme tilbake etter å ha savnet både konemor og smårollinger noen dager, det er sunt...

Lollitupp skrev:

mener du da at vi som familie gikk glipp av noe, siden vi ikke fikk noe tid sammen de første 4 ukene? og ja. ærlig talt, mannen har levd med et hormontroll på godt og vondt gjennom et svangerskap, og om han da ikke kan unne seg noen dager med kamerater, så vet ikke jeg!

det er ikke snakk om å drite i familien, men å innhente ny energi, og komme tilbake etter å ha savnet både konemor og smårollinger noen dager, det er sunt...

Mener uansett at det er snakk om prioriteringer. Mannen min reiser mye, mest jobb men også fornøyelse - såpass unner vi hverandre! Heldigvis for oss er han et godt voksent menneske men prioriteringene sine i orden - uten at jeg trenger å be om noe som helst.

Energi kan man innhente på så mange måter, og akkuratt i dette tilfellet syns jeg tidsrommet ble litt feil. Den første tiden får man ikke igjen, reise kan man stort sett gjøre resten av året (og da snakker jeg om en valgfri fornøyelsestur, ikke jobb) :)

Altså jeg hadde ikke nektet han å dra, men det hadde aldri blitt noe tema her heller.
Han ville aldri reist fra meg så tidlig etter fødsel.
Man vet aldri hvordan ting blir, og min og sambos mening er at det kan bli litt dumt å planlegge noe så tett oppi terminen.
Sist var jeg ikke i noe særlig form etter fødsel, og hadde en unge som gråt dagen lang og natta av kolikk fra hun var 3 dager gammel. Så jeg hadde ikke klart henne alene 14 dager etter fødsel rett og slett.
Men det kan jo også gå helt fint, noen er jo i superform og babyen veldig rolig.
Hadde turen vært veldig viktig, tror jeg at vi sånn i i tilfelle behov hadde skaffet barnevakt til de to eldste, eller evt noen som kan hjelpe deg litt mens han er borte.
Alt kommer jo ann på alt...
Håper dere finner ut av det, og kommer til en løsning dere begge er fornøyde med :-)

Lollitupp skrev:

ja han har kanskje levd med ei hormonbombe i noen måneder, men likevel sluppet "billig" unna da han ikke har båret fram og født et barn, og fått kroppen fillebanka under en fødsel! hvis det er noen som trenger en pause etter svangerskap så er det virkelig mor!!! Jeg er litt der at når mor ikke kan reise fra en nyfødt baby, nei så kan ikke far det heller! Det er noe annet å reise med jobben, men selv da har far rett på 2 ukers fødselspermisjon for å være hjemme sammen med mor og baby...og som min mann sier, han vil ikke klare å reise fra sin nyfødte baby! 

Back
Topp