Uren Huuuuud!

Heidi:)

Glad i forumet
Ååååh..er det noen som sliter med det samme?? Jeg har vært på apoteket mange ganger og kjøpt masse forskjellige produkter, blir enten bare verre eller på stedet hvil... før jeg ble graivd hadde jeg ingen kviser..nå har jeg sikkert 12 på haken,10 i pannen og masse rundt omkring..attpåtil fått oljete og fet hud,er helt BLANK etter få timer... er skikkelig irriterende, liker ikke å gå ut pga dette . :( Har noen en god flytende foundation å anbefale som er MATTENDE, dekker og er oljefri? Og har noen noen gode renseprodiukter å anbefale? HVa bruker dere?... sukk... skikkelig dårlig selvtillit om dagen :( :( Kjenner liksom hver kveld at en ny kvise er på vei...snufs..vil heller være kvalm!!

vet ikke hva produkter som hjelper, men jeg bruker iallefall mineralpudder. Nå bruker jeg artdeco sitt, av og til bruker jeg i.d bare minerals pudderet. Det er matt, og helt naturlige produkt, som gjør at det ikke blir mer uren hud, men tror faktisk det hjelper litt på:) Virker sånn her iallefall. Når jeg bruker flytende fundation nå så merker jeg med en gang at huden blir ekkel!

Hmm..prøvde mineralpudder en gang..kunne ønske jeg likte de..men synes det dekker altfor lite.og forsvinner så fort..er vant til en god dekkende foundation fra før..så da følte jeg meg så "naken"..men nå føler jeg at jeg smører på meg en tykk smørkrem om dagen.. blir ikke noe fint resultat :(

Apoteket (iallefall Vitus) har en liten serie av pleieprodukter som er ment til folk som sliter med uren hud. Rensemiddel, krem, noe stift greier...kommer ikke på hva serien heter. Men de kan sikkert hjelpe deg om du stikker innom å spør ;-)

Hvor lenge har du holdt deg til et produkt?
For det tar 2-4 uker (som regel ca en mnd) før man virkelig kan se virkninga. Og oftest blir det verre før det blir bedre, et er faktisk et tegn på at det funker :)

*pira* : Ja, de sa det på apoteket..at jeg måtte prøve dem mer enn 2 uker..og at det kunne bli verre før det ble bedre fordi alt liksom måtte ut.. Men fyyya meg... liker det ikke!!! Har vel brukt dem i litt over 1 uke bare... vet ikke helt om jeg tørr å fortsette, eller om jeg skulle begynt på en ny serie... :/

#2 På Vei! skrev:
Apoteket (iallefall Vitus) har en liten serie av pleieprodukter som er ment til folk som sliter med uren hud. Rensemiddel, krem, noe stift greier...kommer ikke på hva serien heter. Men de kan sikkert hjelpe deg om du stikker innom å spør ;-)

Kjøpt en serie på 5 produkter nå..fra aco.. var mange forskjellige merker,men jeg tok den for den var en av de billigste..... vet ikke jeg... :/ kanskje prøve å bytte..

jeg går rett og slett til hudpleier jeg da..
det er det eneste som har virket noe særlig på meg.. Går jevnlig med 4-6 ukers mellomrom og bruker babor renseprodukter og pleieprodukter hjemme daglig.
Jeg får også fet/oljete hud fort og bruker derfor Lancome sin foundation som ikke er oljebasert.
Har fått beskjed fra hudpleieren min at man kan bruke NESTEN hva som helst ang make-up så lenge man renser huden godt om kvelden.
Er jo dyrt å gå til hudpleier, men det er så absolutt verdt det (synes jeg da). Der får du analysert huden din og får dermed di rette produktene.

Dersom huden din blir blank etter kort tid, er nok en matterende foundation det beste alternativet (vil jeg tro da).
Det jeg gjør dersom huden blir litt "svett" er at jeg tar litt papir i hånda og presser det forsiktig inn mot ansiktet. Da suger papiret til seg oljene og make-upen sitter like fint enda, så slipper du å påføre mer make-up (det blir bare kittete til slutt)

Tips:
Rens huden med et mildt renseprodukt to ganger om kvelden - første gang tar bort sminke o.l, mens andre gangen renser huden.
Bruk et serum som motvirker acne bakterien
Påføren god fuktighetskrem/nattkrem

Morgen:
Rens huden med samme produkt som ommorgen, men kun en gang er nødvendig
Påfør en fet/fuktighetskrem (ofte kan grunnen til fet hud være at den er trørr i underlaget og produserer dermed mer talg og man blir blank - derfor bruker jeg fet dagkrem)
Påfør foundation og løspudder til slutt slik at make-upen "låser" seg ;)

1 gang i uken:
Rens huden som normalt
Peel huden godt
Ta på fuktighetsmaske

Dette hjelper uuutrolig godt for min del, men du må nok prøve 2-4 uker får du ser skikkelig resultat.

Håper dette var litt til hjelp for deg, lykke til ;))

Tuusen takk for svar 
Jeg gikk til hudpleier før,da jeg ikke hadde noe problemer med huden egentlig..men allikavel klarte de å finne mye å klemme ut osv..så ut som et pizzatryne da jeg gikk ut derfra :p
Men, har ikke tenkt på at det kanskje kan hjelpe meg nå.. hmm.. det er jo verdt et forsøk! Nå vil jeg ikke gå ut nesten :(
Jeg blir heelt blank,og prøver å ta på mer og mer pudder utover dagen noe som resulterer i at det blir sånn tykt og grisete og flekkete.. skikkelig stygt!!! ååå så  irritert jeg er på det om dagen hehe, så det med papiret skal jeg virkelig teste ut!!
Pleier ha fuktighetskrem, så en foundation primer og SÅ foundation og pudder..men nå (hjemme) prøvde jeg å bare ta foundation uten primer under, foreløpig ikke så blank... usj! Skikkelig irriterende at det skal bli sånn under svangerskapet..håper det gir seg!!!!! 

Mary Kay!!! Hadde ikke netto på disse Mary Kay produktene men ble med på party for å være sosial og hjelpe ei venninde. Ikke noe flink til å rense huden å sånne ting generelt. Men etter ett sånt party bestemte jeg meg for å prøve ansiktsrens og hudkrem. Den har hvertfall vært veldig fin på meg når jeg har fått utbrudd. Renser og smører når jeg får noen utbrudd å borte blir det. Har ei venninde som også er skeptisk, hun hadde mye uren hud og fet hud hun er også gravid når hun begynte å prøve dette produktet, å ble fornøyd. Ser det jeg også att den har vært bra på ho. :) Verdt å prøve, men du må ha ett party da hvor du får prøve diverse produkter og lærer å bruke Mary Kay sine produkter riktig. Koster ikke noe å ha ett sånt party å ikke kjøpstvang.

Ingen tips å komme med, jeg har usedvanlig ren hud når jeg er gravid. Eneste gangene jeg sliter med urenhud er når jeg har mensen (å den ser jeg langt etter nå som jeg er gravid) hehe

Hmm..vært borti mary kay for lenge siden..men det er en del år tilbake.. :) 
Får søke litt osv..tenkte ta meg en tur på et parfymeri imorgen men føler de bare vil selge..og ikke alle der kan noe om det! .... :/ 
Noen som har erfaring med clinique sin superbalanzed foundation makeup?

Heidi:) skrev:
Hmm..prøvde mineralpudder en gang..kunne ønske jeg likte de..men synes det dekker altfor lite.og forsvinner så fort..er vant til en god dekkende foundation fra før..så da følte jeg meg så "naken"..men nå føler jeg at jeg smører på meg en tykk smørkrem om dagen.. blir ikke noe fint resultat :(

Prøvde du i.d bare minerals da? For jeg hadde det nett som deg, men nå er dette pudderet helt topp!! Og om du påfører mer så dekker det mer også, følger med en video hvor du lærer teknikene. Jeg er også glad i full dekking, så tar rikelig på:) Men det ser ikke ut som at jeg har et maleskrin i ansiktet ;)

http://burts.no/Ansiktspleie/burts_bees/9/Soap_Bark_&_Chamomille_Deep_Cleansing_Cream/produkt/13
denne er min reddende engel, holder fjeset mitt i sjakk så jeg ikke ser ut som om jeg er fjorten år xD
var innlagt en uke på sykehus nå forrige uke, så bare ikke ut når jeg kom hjem!!! en behandling med denne her og jeg var nesten så god som ny igjen! Om du bor i Bergen kan du gjerne få komme innom og få en dæsj av min til å prøve så ikke du bomkjøper :) selv om det er det beste produktet jeg noen gang har prøvd (funker LANGT BEDRE på meg enn det hudpleieren har kunnet trø på meg til mangehundre kroner) så er det jo ikke likt for alle :)

Jeg har slete med kviser hele livet jeg da, og eneste rådet jeg kan gi er å kutte ut sukker og drikk vann!
Nå vet ikke jeg hva som ang graviditet, men sukker øker testosteron nivået og dette gir igjen kviser. Huden min blir som regel veldig bra hvis jeg har et sukkerfritt kosthold, men hormonbalansen min kødder seg som regel under mensen og jeg får kviser igjen..

Et annet råd er å smøre med fuktighetskrem hvis man har oljete hud. (sånn som meg) Hudlegen min sa i allefall at talgproduksjonen overtar jobben som ''hudfukter'' hvis man har tørr hud eller smører med noe som gjør huden tørr :-)

*Frk.Rødhette* skrev:

Heidi:) skrev:

Prøvde du i.d bare minerals da? For jeg hadde det nett som deg, men nå er dette pudderet helt topp!! Og om du påfører mer så dekker det mer også, følger med en video hvor du lærer teknikene. Jeg er også glad i full dekking, så tar rikelig på:) Men det ser ikke ut som at jeg har et maleskrin i ansiktet ;)

Hmm..mener det het i.d formulations eller noe? Eller var det bare minerals.. :/ nå ble jeg usikker..Har du en link til det du bruker??? :)

Javelin skrev:
http://burts.no/Ansiktspleie/burts_bees/9/Soap_Bark_&_Chamomille_Deep_Cleansing_Cream/produkt/13
denne er min reddende engel, holder fjeset mitt i sjakk så jeg ikke ser ut som om jeg er fjorten år xD
var innlagt en uke på sykehus nå forrige uke, så bare ikke ut når jeg kom hjem!!! en behandling med denne her og jeg var nesten så god som ny igjen! Om du bor i Bergen kan du gjerne få komme innom og få en dæsj av min til å prøve så ikke du bomkjøper :) selv om det er det beste produktet jeg noen gang har prøvd (funker LANGT BEDRE på meg enn det hudpleieren har kunnet trø på meg til mangehundre kroner) så er det jo ikke likt for alle :)
Åå.. skulle bodd i Bergen hehe... skal klikke meg inn på linken å lese litt!! :D

Flaks02 skrev:
Jeg har slete med kviser hele livet jeg da, og eneste rådet jeg kan gi er å kutte ut sukker og drikk vann!
Nå vet ikke jeg hva som ang graviditet, men sukker øker testosteron nivået og dette gir igjen kviser. Huden min blir som regel veldig bra hvis jeg har et sukkerfritt kosthold, men hormonbalansen min kødder seg som regel under mensen og jeg får kviser igjen..

Et annet råd er å smøre med fuktighetskrem hvis man har oljete hud. (sånn som meg) Hudlegen min sa i allefall at talgproduksjonen overtar jobben som ''hudfukter'' hvis man har tørr hud eller smører med noe som gjør huden tørr :-)

Ja vettu..helt sykt..hvis jeg spiser noe med sukker i eller drikker et glass brus,kan jeg nesten kjenne at kvisene kommer med en gang :/ Prøver å spise mest mulig sunt nå (drikker en del juice bare..) men synes ikke det er blitt noe bedre :( sukk...  
får prøve å smøre meg rikelig med fuktighet i ansiktet..føler bare at jeg ikke burde det når jeg blir så lett blank..men som du sier så kan det hende det hjelper,så huden ikke selv prøver å produsere fukt (i form av fet og oljete hud! :( )

Jeg bruker Aco Spotless-serien. Den er på salg hos Apotek1 nå.
http://www.apotek1.no/produktserier/aco-spotless

Det produktet jeg bruker mest er fuktighetskremen. Hvis jeg ikke smører to ganger daglig tørker huden min ut, og da blir huden oljete og kvisete. Nå har jeg vært sløv en stund, så da har det poppet frem et par i panna.

Samme her, hadde ingen kviser eller uren hud før men nå!? Gud bedre!! Hehe masse kviser og uren hud..

Back
Topp