jeg går rett og slett til hudpleier jeg da..
det er det eneste som har virket noe særlig på meg.. Går jevnlig med 4-6 ukers mellomrom og bruker babor renseprodukter og pleieprodukter hjemme daglig.
Jeg får også fet/oljete hud fort og bruker derfor Lancome sin foundation som ikke er oljebasert.
Har fått beskjed fra hudpleieren min at man kan bruke NESTEN hva som helst ang make-up så lenge man renser huden godt om kvelden.
Er jo dyrt å gå til hudpleier, men det er så absolutt verdt det (synes jeg da). Der får du analysert huden din og får dermed di rette produktene.
Dersom huden din blir blank etter kort tid, er nok en matterende foundation det beste alternativet (vil jeg tro da).
Det jeg gjør dersom huden blir litt "svett" er at jeg tar litt papir i hånda og presser det forsiktig inn mot ansiktet. Da suger papiret til seg oljene og make-upen sitter like fint enda, så slipper du å påføre mer make-up (det blir bare kittete til slutt)
Tips:
Rens huden med et mildt renseprodukt to ganger om kvelden - første gang tar bort sminke o.l, mens andre gangen renser huden.
Bruk et serum som motvirker acne bakterien
Påføren god fuktighetskrem/nattkrem
Morgen:
Rens huden med samme produkt som ommorgen, men kun en gang er nødvendig
Påfør en fet/fuktighetskrem (ofte kan grunnen til fet hud være at den er trørr i underlaget og produserer dermed mer talg og man blir blank - derfor bruker jeg fet dagkrem)
Påfør foundation og løspudder til slutt slik at make-upen "låser" seg ;)
1 gang i uken:
Rens huden som normalt
Peel huden godt
Ta på fuktighetsmaske
Dette hjelper uuutrolig godt for min del, men du må nok prøve 2-4 uker får du ser skikkelig resultat.
Håper dette var litt til hjelp for deg, lykke til ;))