UREN HUD!!!

MissPiggy

Forelsket i forumet
Etter at jeg ble gravid har jeg fått skikkelig uren hud. Har alltid hatt en kvise og to i ny og ne, men nå er det masse. I pannen har jeg mange små nuppeaktige kviser, mens jeg får litt større kviser rundt hakeområdet. Med én gang de er på vei bort, kommer det alltid en og to nye dagen etterpå, sli at jeg aldri er kvisefri!
Har i tillegg begynt å få små kviser på ryggen og har hatt et par på brystet. Dette er steder jeg ALDRI har hatt kviser! 
Dette er utrolig frustrerende, og jeg tør nesten ikke å vise meg! Prøver å gå mest mulig uten sminke, men siden jeg ikke tørr å vise meg uten sminke pga. urenheten blir jo dette også et lite dilemma..

Jeg fjerner alltid sminken hver kveld, renser huden ofte og bruker for det meste bare en fuktighetskrem (elizabeth arden) morgen og kveld, slik som jeg alltid har gjort.

HVA kan jeg gjøre for å redusere dette ? Når vil det evt. gå bort??

Jeg har akkurat samme problemet som deg. Har aldri vært plaget av kviser, men nå har jeg fult av smånupper i panna, og store byller i munn/hakeområde, for ikke å snakke om ryggen. Jeg ser ikke UT! Var med hudpleier, som sa at de i ansiktet er ikke noe å gjøre med, bare å rense og smøre med krem daglig. Men ryggen kunne hun hjelpe meg med, skal inn igjen, så vet ikke ennå hva hun vil gjøre. Men når det er hormonell forandring som fører til kvisene, har jeg hørt det er lite en kan gjøre. Desverre :/

Jeg har hatt samme problem, så om det er noen trøst, så er du ikke alene! :) Jeg har vært til behandling hos hudpleier en gang i måneden, de siste tre månedene. Har også kjøpt meg renseprodukter som passer til min hud og en god peeling. Det har hjulpet veldig! I tilegg skiftet jeg sminkemerke, fra å bruke billig brunkrem fra h&m til å kjøpe BareMinerals Original. Jeg er kjempefornøyd og kan anbefale den! Den tetter ikke igjen porene og gir dermed ikke mer kviser, så den kan man bruke med god samvittighet! :)

Jeg bruker kun 1 sminkemerke, og det er MAC! Men kanksje jeg burde bytte ut foundationen min til noe mineralgreier :) Det skal jeg prøve! :)

samme her, jeg fikk i førsten masssse kviser ved puppene og opp mot ansiktet.

Nå er de mer borte, men derimot har jeg flotte fine kviser rundt halsen, ryggen, og ansiktet...nydelig...:/

Drikk maaasse vann! :D

Har hatt samme problem selv siden jeg ble gravid. Jobbe heldigvis som hudpleier selv, så har fått tak i de rette produktene.
Prøvd litt forskjellig, men endte opp med produkter i Md.formulations, og sminke bruker jeg kun BareMinerals nå. Verdt å innvestere i ordentlige produkter for å få de rette og for da å oppnå et bedre resultat :)
P.S; Veldig viktig å ikke gå på produkter for uren/fet hud, da blir det som regel bare verre, huden blir tørr og talgproduksjonen øker.

B90 skrev:
Har hatt samme problem selv siden jeg ble gravid. Jobbe heldigvis som hudpleier selv, så har fått tak i de rette produktene.
Prøvd litt forskjellig, men endte opp med produkter i Md.formulations, og sminke bruker jeg kun BareMinerals nå. Verdt å innvestere i ordentlige produkter for å få de rette og for da å oppnå et bedre resultat :)
P.S; Veldig viktig å ikke gå på produkter for uren/fet hud, da blir det som regel bare verre, huden blir tørr og talgproduksjonen øker.

Takk for svar! Har tenkt å prøve mef på md. formulations, men litt usikker på hvilke produkter jeg skal velge.. Kanskje du har noen tips siden du bruker dem selv og er hudpleier? Jeg har fet hud, men også til tider litt kombinert :)

Begynte selv med rensen, og night-recovery som kur. Senere gått til innkjøp av peelingen også :)
Som dag-/nattkrem har jeg brukt for normal/kombinert hud i et annet merke, Matis. Det er pga Md ikke har så mangen kremer, ettersom at det har mest fokus på serum og complex som er med på hudforbedring ;)

B90 skrev:
Begynte selv med rensen, og night-recovery som kur. Senere gått til innkjøp av peelingen også :)
Som dag-/nattkrem har jeg brukt for normal/kombinert hud i et annet merke, Matis. Det er pga Md ikke har så mangen kremer, ettersom at det har mest fokus på serum og complex som er med på hudforbedring ;)

Takk! Da er dette neste innkjøp:)

Jeg brukte basiron i pannen og på haken i noen uker, etter det har det ikke vært nødvendig. Jeg er særdeles lat når det kommer til rensing av huden, skyller for det meste bare ansiktet i kaldt vann om morgenen. Sminke gidder jeg ikke å bruke. Penger jeg fint kan bruke på noe annet som er nyttig, og tid spart jeg kan bruke på noe annet :)

Back
Topp