Uren hud

AnaBanana

Gift med forumet

Andre som sliter med det?

Jeg har *bank i bordet* aldri kviser, men nå føler jeg meg litt som kjøttkake i ansiktet. Masse små prikker som ulmer under huden. Tilogmed en i kinnet og panna! 

Dumt spørsmål, men hva gjør jeg med det? Er det noe jeg kan bruke i ansiktet nå som jeg er gravid, eller? 

 
Har hatt mer enn vanlig helt klart - men jeg har aldri kviser sånn ellers. Nå har haka i perioder vært dekket med sår skorper...
 
Jeg sliter med tørr hud og kviser jeg... Pass på at kremer etc ikke har parabener i seg, ellers kan du bruke det meste. Tipper apoteket kan. Hjelpe deg;-) jeg har gitt opp min hud... Sukk
 

Ja, var alle de ekle tilsetningsstoffene jeg var litt bekymra for. Stoler ikke 100% på apotekdamene etter de anbefalte en solkrem til barn med parabener i. Får sjekke med grønn hverdag om de har en fin oversikt til meg 

 
Her har jeg gått fra å aldri ha kviser - til å ha for mange :/ Små nupper oooover alt i ansiktet + kviser på ryggen :( ÆSJ! ..Jeg skrubber huden annen hver dag, og smører meg inn med en god fuktighetskrem etterpå :) Det har hjulpet litt :)
 
Jepp, har mer uren hud nå enn før :( Gjør ikke så mye annet enn å vaske med ansiktsvask.
 
Huden min har blitt værre etter jeg ble gravid. Popper opp, spes på siden på kjeven kindof. Jeg renser huden fast morgen og kveld, men 'standard'rutinen er ikke nok om dagen. Dersom jeg får tid til skrubb og maske merker jeg raskt bedring, men har ikke fått gjort det gjevnt... Hadde et par uker jeg var litt bedre, men komme noe tilbake igjen nå synes jeg.
Jeg vil anbefale deg å gå for ordentlige produkter så man ikke gjør vondt verre ;) (ikke apotek eller vita). Decleor og MD formulations skal ha en del som er safe å bruke selv når man er gravid. Ikke bruk noe anti-rynke-greier og anti-aging-stuff, og ikke syrebehandlinger. Ellers skal det meste hos de være safe. Men kommer sef an på budjsettet. Lønner seg å handle de på feelunique (har handlet masse derfra) og der får man også tilbakebetalt toll & moms + at alle priser er ink frakt. Lønner seg å handel i pund og send meg evt en pm ang standard-mail på tilbakebetaling av toll/moms :)

Sorry dette ble litt langt, men huden skal være med oss på hele livets landevei :)
 
Ikke uren hud, men forferdeli tørr i ansiktet.
Hjelper ikke noe som helst
 


Phibonacci skrev:
Huden min har blitt værre etter jeg ble gravid. Popper opp, spes på siden på kjeven kindof. Jeg renser huden fast morgen og kveld, men 'standard'rutinen er ikke nok om dagen. Dersom jeg får tid til skrubb og maske merker jeg raskt bedring, men har ikke fått gjort det gjevnt... Hadde et par uker jeg var litt bedre, men komme noe tilbake igjen nå synes jeg.
Jeg vil anbefale deg å gå for ordentlige produkter så man ikke gjør vondt verre ;) (ikke apotek eller vita). Decleor og MD formulations skal ha en del som er safe å bruke selv når man er gravid. Ikke bruk noe anti-rynke-greier og anti-aging-stuff, og ikke syrebehandlinger. Ellers skal det meste hos de være safe. Men kommer sef an på budjsettet. Lønner seg å handle de på feelunique (har handlet masse derfra) og der får man også tilbakebetalt toll & moms + at alle priser er ink frakt. Lønner seg å handel i pund og send meg evt en pm ang standard-mail på tilbakebetaling av toll/moms :)

Sorry dette ble litt langt, men huden skal være med oss på hele livets landevei :)


Tusen takk! Skal ta en titt, handlet litt derifra før. Aldri brukt noe i ansiktet, men tror jeg trenger det nå ja. 

Noen forslag til konkrete produkter?

 


AnaBanana skrev:

Tusen takk! Skal ta en titt, handlet litt derifra før. Aldri brukt noe i ansiktet, men tror jeg trenger det nå ja. 

Noen forslag til konkrete produkter?


Dette ble litt langt, men her er forslag basert på personlig erfaring, samt tips og veileding fra hudpleier jeg har mottatt tidligere. Husk at alle har forskjellig hud, så det som passer min hud passer ikke nødvendigvis din osv, men disse produktene fungerer ofte godt for flere :)

Jeg er veldig glad i denne skrubben:
md formulations Face and Body Scrub - Generelt sett ville jeg kanskje være veldig skeptisk da den kan brukes til både ansikt og kropp, men den er mild nok til ansiktet, har ikke så kraftige korn at den ødlegger huden og er generelt super. Kan også brukes på hele kroppen og kommer i stor forpakning. Hatt min i en evighet (så lenge at jeg ikke huser når jeg kjøpte den), har mye igjen og den fungerer fortsatt bra!
Husk å rense huden først, så skrubb, deretter evt maske/evt la skrubben ligge noen minutter før du skyller av, bruker du toner skal den brukes nå, og ikke minst en fuktgivende ansiktskrem. Fukt er viktig (man kan ha fet, men fuktfattig hud osv...)

Når det gjelder renseprodukter og kremer er det veldig avhengig av hudtypen din og jeg er ingen hudpleier, men md formulations skal ikke brukes ene og alene for en hel 'rutine', men fungerer veldig godt med feks decleor-produkter. (noen andre også, men husker ikke da jeg bruker den i kombo med decleor selv)
Du har feks Decleor Aroma Cleanse Cleansing Milk som kan kombineres med Tonifying Lotion eller Matifying Lotion (for fet hud). Evt har du Cleansing Water  også fra Decleor, som kan brukes alene istedet for kombo av Cleansing Milk og en Toner, men personlig synes jeg ikke denne fungerer veldig bra i lengden, men er super om man har en 'sen/lat kveld', skal reise og vil ta med seg litt mindre osv..
Kremer er det jeg kanskje synes er vanksligst. En til dag, en til natt hvor man kan gi litt mer fukt og det ikke spiller noen spess rolle om man blir litt blank i maska, en til kalde og tørre forhold, en til sommer... Blir fort dyrt... Men decleor har mange gode. Tips er fukt, spes mtp skrubb/maske.
Av masker mot urenheter synes jeg md formulation Vit-A-Plus Clearing Complex Masque er super.
Jeg ser at denne masken inneholder en ingrediens som heter Salicylic Acid, som jeg måtte dobbeltsjekke. Det jeg finner hos min gode venn herr google, er at dette er skadelig å innta oralt når man er gravid, men ikke i feks toner påført morgen og kveld. Man skal heller ikke peele huden med det (det vil si større dose i lenger tid), masker er derimot ikke noe stress. :) Og scrubben inneholder ikke denne ingrediensen :)

Håper det kan være til noe hjelp!?
Det er jo en hel liten jungel... Lykke til :D
 

Tusen takk, ja det er jaggu en jungel der 

Jeg blir litt forvirra av at det er så mange produkter som skal brukes, jeg trodde at først så brukte man et renseprodukt og så putta man på noe lotiongreier sånn at fuktigheten ble tilbakeført. 

Så at feelunique hadde 10% på hele decleore serien, så kansje jeg skal plukke ut litt derifra.

 
Kom på et par ting!

først en liten obsobs! :) Det kan være huden blir verre før den blir bedre. Det er for å kvitte seg med all driten som ligger 'klar' osv, så man må nesten gi det noen uker.

og så kom jeg på at decleor har noen små reise/gave-sett, det kan jo være greit å starte med, for da får man en pakke produkter laget for å passe sammen og så har man ikke kjøpt mengder om det ikke passer huden helt :)
 
Smart du er, tusen takk for tipsene 
 
Når det gjelder kviser forårsaket av hormoner, så er det vanskelig å få det helt bort. Men det du kan gjøre er å rense huden morgen og kveld, eksfoliere et par ganger i uken, og gjerne bruke noe spot treatment. Og for all del.....ikke plukk!!! Det gjør det bare 10 ganger verre! Snakk med en Hudterapaut. Det er de som er ekspertene, ikke apoteket. overnight clearing gel fra dermalogica er min favoritt nå! Den er bare super god.
 
jeg bruker ole henriksen sitt sett og er kjempe fornøyd med det selv om det koster.. 

det viktigste er å bruke cleanser, tonic og krem! jeg bruker det gjerne morgen og kveld nå som det er på sitt verste. 

jeg har også prøvd proaktiv (tvshop) som er det beste ever jeg har brukt og det kan du nok finne billig på ebay! 

jeg kommer nok til å kjøpe det om ikke ole holder mål etter hvert 
 
Uren hud er vel ca det eneste jeg ikke har slitt med denne gangen:p men uansett, et godt og naturlig tips er å skylle ansiktet i kaldt vann etter rensing eller vask. Da lukker du porene og ungår å få skitt der:)
 
Denne tråden får jeg ha i minnet, for hvis det blir som forrige gang kan jeg ikke annet enn å grue meg. Har ikke merket noe ennå, men gjorde heller ikke det før siste trimester eller rundt der forrige gang. For å si det sånn så følte jeg meg IKKE fresh og fin i ansiktet som høygravid og nybakt mamma, har aldri vært borti lignende hormonelt hudhelvete  Det forsvant gradvis etter fødselen heldigvis.
 
Back
Topp